ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

1 دی  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

حتی روزنامه ها نیز می نویسند

حکومت مافیاها در ج. اسلامی

دیگر قابل انکار نیست!

 
 
 
 
 

 

بتدریج، مسئله حکومت گروه های اقتصادی - مافیائی در جمهوری اسلامی با همین نام نه تنها از دهان اقتصاددانهائی مانند حسین راغفر و یا فرشاد مومنی شنیده می شود بلکه کم کم روزنامه ها نیز از حکومت آنها می نویسند. نه تحلیگران اقتصادی و نه روزنامه ها هنوز جرات نمی کنند بگویند و یا بنویسند که رهبران این مافیاهای اقتصادی که قطعا بصورت سیاسی نیز در جمهوری اسلامی فعالیت می کنند کیستند؟ روحانی در جریان معرفی کابینه دوم خود، پس از انتخابات 96 در مجلس گفت که 25 در صد پول مملکت در دست چند انگشت شمار است و در ادامه نیز گفت که باید تعداد بانکها کم شود و بویژه بانکهای نظامی در یک بانک جمع شوند. اندک زمانی پس از این سخنرانی، ناگهان در مشهد تظاهراتی علیه روحانی سازمان داده شد به این امید که او را کله پا خواهند کرد، اما از قضا "سرکنگبین صفرا فزود" و دامنه آن تظاهرات بسرعت 120 شهر بزرگ و کوچک ایران را با شعار علیه کل نظام فرا گرفت و سرکوب خونین مردم برای نظام به یادگار ماند. آن تظاهرات و آن سرکوب معروف شد به شورش 96. پس از این شورش شماری از چهره های عضو مجلس خبرگان، با تقاضای موافقت با عزل روحانی به دیدار رهبر جمهوری اسلامی رفتند که وی با آن مخالفت کرد. یکی از طراحان این عزل علم الهدا امام جمعه مشهد بود. اخیرا حسین مرعشی که به تازگی دبیرکل حزب کارگزاران شده نیز به همین مسئله با اندک اصلاحاتی اشاره کرده و گفته که روحانی می خواست استعفا بدهد. ادغام بانکها که در حقیقت صندوق های پس انداز همان مافیاهاست به فراموشی سپرده شد و روحانی هم صحنه را ترک کرد.

حالا، در باره همان مافیاها سرپرست روزنامه جمهوری اسلامی "مسیح مهاجری" که بعید است اجازه بدهند به این سرپرستی ادامه بدهد، در سرمقاله این روزنامه و درانتقاد از طرح های ابراهیم رئیسی نوشت:

شبکه‌های مختلف رسانه ملی (صدا و سیما) این روزها تلاش زیادی برای آماده ساختن افکار عمومی جهت پذیرش حذف ارز ترجیحی می‌کنند.  این فساد اقتصادی توسط مافیایی صورت می‌گیرد که یک سر آن در مجموعه کاسبان تحریم قرار دارد و سر دیگر آن در بدنه بعضی دستگاه‌های دولتی.

به جای حذف ارز ترجیحی به سراغ حذف بودجه‌های غیرضروری بعضی دستگاه‌های آویزان و بی‌خاصیت (نهادهای مذهبی) بروید.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  22 دسامبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: