ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

1 دی  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نگاهی به مصاحبه دبیرکل حزب کارگزاران

ماه عسل روحانی- رهبر

نه شیرین بود و نه خوش عاقبت

 
 
 
 
 

 

آقای روحانی اگر برای دور دوم کاندیدا نمی شد یکی از شخصیت های معتبر، جا افتاده و صاحب نفوذ ایران بود، الان هم شخصیت معتبری است ولی آن نفوذ اجتماعی که می توانست داشته باشد را امروز ندارد. آقای روحانی می خواستند دور دوم ریاست جمهوریشان را داشته باشند و بتوانند از دستاوردهایی که در دور اول پایه گذاری شد (برجام)، برای اصلاحات اقتصادی مورد نظرشان استفاده کنند.

اساس مشکلات اقتصادی ایران این بود که اولا با تغییر دولت در امریکا و گرفتن جای دموکرات ها توسط جمهوری خواه ها، آقای ترامپ یک اشتباه تاریخی کرد که تا امروز جهان با ضایعات این تصمیم مبارزه می کند. خروج آقای ترامپ و امریکا از برجام اتفاق عجیبی بود البته امریکا با خیلی دیگر از پیمان ها اینکار را کرد مثل پیمان آب و هوایی پاریس ولی در مورد ایران به طور خاص، این ضربه زیادی به دولت آقای روحانی زد که بخشی از آن می تواند ریشه های داخلی هم داشته باشد. اگر ملی فکر می کردیم و اگر رهبری صلاح می دانستند بعد از این اقدام خصمانه ای که امریکایی ها و بی عرضگی که اروپایی ها کردند، باید در ایران دولتی متناسب با آن فضا مستقر می کردیم، من به رهبری گفتم و شنیدم که آقای روحانی هم با رهبری مطرح کرده بودند اما رهبری در آن مقطع صلاح ندانستند.

مرعشی در مصاحبه دیگری نیز گفته است که روحانی به تدریج از هاشمی فاصله گرفت و حتی به تلفن های او پاسخ نمی داد که ظاهرا این باز می گردد به گردش به سمت رهبری توسط روحانی و دور شدن از هاشمی با این استدلال که با نظرات رهبر بیشتر موافق است. گویا بخش مهمی از گله روحانی از رهبر جمهوری اسلامی به همین مسئله باز می گردد. این گله در آخرین دیدار هیات دولت برای تحویل سکان ریاست جمهوری به ابراهیم رئیسی آنجائی به اوج رسید که رهبر جمهوری اسلامی از روحانی و دولت او بدلیل اعتماد به امریکا انتقاد کرد و این درحالی است که گویا روحانی در تمام زمینه های سیاست داخلی و خارجی با رهبر جمهوری اسلامی همآهنگ بود. حتی کنار گذاشتن جهانگیری و پیش کشیدن واعظی بعنوان رئیس دفتر اما عملا جایگزین جهانگیری و در حد معاون ریاست جمهوری نیز طبق خواست رهبر انجام شد. البته در اواخر ماه عسل رهبر و روحانی، انتخابات مجلس برگزار شد که روحانی نمی خواست آن انتخابات بدان صورت برگزار شود و ریش و قیچی در دست شورای نگهبان باشد اما رهبر علنا گفت که انتخابات باید برگزار شود. در جریان تحقیق درباره استخر مرگ شدن هاشمی رفسنجانی نیز رمز و رازهائی میان رهبر و روحانی وجود دارد که برای همیشه پنهان نخواهد ماند.

آنچه که مرعشی درباره بی نتیجه بودن دور دوم ریاست جمهوری حسن روحانی در مصاحبه خود مطرح کرده نیز روی دیگر سکه تقاضای چند عضو مجلس خبرگان از رهبر برای گرفتن موافقت وی با کنار گذاشتن روحانی است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  22 دسامبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: