ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 دی  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

وزیر خارجه عراق در تهران:

زمان آن رسیده که ایران

با امریکا مستقیما گفتگو کند

 
 
 
 
 

 

«فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق پس از یک سفر چند روزه به ایران و دیدار با وزیر خارجه دولت رئیسی و شخص رئیسی ایران را ترک کرد. پیش از ترک تهران در یک مصاحبه خبری همراه با عبداللهیان وزیر خارجه شرکت کرد و حرف دلش را زد و گفت:

برای ما مهم است که روابط ایران با کشورهای همسایه عراق را مورد بحث قرار دهیم. عراق نقش مهمی در حمایت از گفت‌وگوها بین عربستان سعودی و ایران برگزار شد، داشت و امیدواریم دور پنجم مذاکرات برگزار شود./ فارس

وقت آن رسیده که گفتگوهای مستقیمی بین ایران و آمریکا انجام شود. روابط ایران و آمریکا برای عراق یک مسئله خارجی محسوب نمی‌شود بلکه یک موضوع داخلی است چرا که این روابط و تنش‌ها بین تهران و واشنگتن مستقیما بر وضعیت عراق تأثیر می‌گذارد و این دلایل مختلفی دارد. منفعت و مسائل عراق نیازمند این است که اگر بتوانیم کمک کنیم که دو طرف (ایران و آمریکا) دور میز گفتگو بنشینند و ما خواستار انجام مذاکرات مستقیم بین تهران و واشنگتن هستیم این مسئله را به آمریکایی‌ها گفته‌ایم و امروز و پیش از این نیز با برادرانمان در ایران این مسئله را مطرح کرده‌ایم.

ما براساس منافع عراق با برادرانمان در تهران در مورد روابط تهران و واشنگتن صحبت می‌کنیم و براساس منافع عراق نیز با دوستانمان در واشنگتن در مورد روابط ایران و آمریکا صحبت می‌کنیم. ما در این زمینه فقط پیام رسان نیستیم و دیدگاه‌ها را نیز مورد بحث و بررسی قرار می‌دهیم. گاهی دیدگاه‌ها را در تهران به صراحت با برادرانمان در تهران مورد بحث و بررسی قرار می‌دهیم و به صراحت برخی دیدگاه‌ها را نقد می‌کنیم، همان طور که در واشنگتن نیز با صراحت دیدگاه‌هایمان را بیان می‌کنیم و برخی از سیاست‌های دولت آمریکا در مورد ایران را مورد انتقاد قرار می‌دهیم.

ما خواستار انجام مذاکرات مستقیم بین تهران و واشنگتن هستیم. این مسئله را به آمریکایی‌ها گفته‌ایم و امروز و پیش از این نیز با برادرانمان در ایران این مسئله را مطرح کرده‌ایم. در دیداری که با آقای امیرعبداللهیان در نیویورک داشتم به ایشان گفتم که بهتر است گفتگوی مستقیمی بین ایران و آمریکا انجام شود تا دو کشور به تفاهمات مشترکی برسند. نه فقط در موضوع هسته‌ای بلکه در مورد تحریم‌های تحمیل شده به ایران. عراق در این زمینه نقش مهمی را می‌تواند ایفا کند زیرا ایرانی‌ها به عراق اعتماد دارند همان طور که آمریکایی‌ها به عراق اعتماد دارند. آنچه که وجود ندارد سازوکاری برای ارتباط بین تهران و واشنگتن است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  25 دسامبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: