ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 دی  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مقدمات اعلام پایان جنگ سوریه

بیانیه مشترک صلح سوریه

با امضای روسیه، ایران و ترکیه

 
 
 

 

 

نمایندگان روسیه، ایران و ترکیه، در یک نشست بیانیه ای را با هدف احترام به تمامیت ارضی کشور سوریه و در واقع پایان جنگ در این کشور صادر کردند. در این بیانیه آمده است:

ما متعهد می شویم تلاش های بیشتری به منظور بهبود وضعیت انسانی درون و اطراف منطقه انجام دهیم و نسبت به تعهد کامل نسبت به توافقات مرتبط با ادلب متعهد هستیم. در این نشست اوضاع شمال شرق سوریه بررسی شد و متفقاً پذیرفته شد که دستیابی به امنیت و ثبات دائم در این منطقه تنها بر اساس حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی کشور ممکن است و با هرگونه اقدامات جدایی طلبانه در شرق فرات (دولت خود مختار کردهای سوریه) که هدف آن تضعیف وحدت سوریه و امنیت ملی کشورهای همسایه (ترکیه) مخالف هستیم.

ما، بار دیگر مخالفت خود را با تصرف و انتقال غیرقانونی نفت و درآمدهای حاصله مرتبط با آن که متعلق به سوریه  است مخالفیم.

حملات اسرائیل به سوریه که ناقض قوانین بین الملل، حقوق بین الملل و حاکمیت سوریه و کشورهای همسایه است و ثبات و امنیت منطقه را به مخاطره می اندازد محکوم است و خواستار توقف آن هستیم.  اجلاس بر نقش مهم کمیته قانون اساسی در ژنو که در نتیجه مشارکت تعیین کننده ضامنین آستانه و به منظور پیشبرد تصمیمات کنگره گفتگوی ملی سوریه که در سوچی تشکیل شد تأکید کرد.

ما خواستار برگزاری هرچه سریع تر دور هفتم مذاکرات برای تدوین قانون اساسی هستیم.

از بازگشت امن و داوطلبانه پناهجویان و آوارگان داخلی به سکونتگاه اصلی خود در سوریه با رعایت قوانین بین المللی بشردوستانه و حصول اطمینان از برخورداری آنان از حق بازگشت و حق حمایت را تاکید می کنیم و همچنین خواهان روند آزادی متقابل بازداشت شدگان، ربوده شدگان و تحویل پیکر کشته شدگان در جنگ و همچنین شناسایی مفقودین هستیم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  25 دسامبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: