ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 دی  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

فرشاد مومنی در روزنامه دولت

روزنامه ایران نمی تواند

اسب را برای رئیسی زین کند!

 
 
 
 
 

 

روزنامه ایران تبدیل به زین اسب شده است. هر سوارکاری که به میدان در آید این زین را برایش روی اسب می گذارند تا 8 سال بدود! به همین دلیل، "ایران" بیشتر بولتن دولت است نه روزنامه ای با هویت روزنامه ای و خبری. به همین دلیل در دولت روحانی و خاتمی اسب را برای آنها زین کرده بود و حالا برای رئیسی. احمدی نژاد هم آنقدر شلوغ و آشفته بود و آنقدر به در و دیوار می زد که روزنامه ایران هم نمیدانست چه بنویسد و یا چه ننویسد.

این روزنامه، حالا دردولت رئیسی هم بتدریج متوجه شده که ظاهرا دولت رئیسی هم زیر پای محکمی ندارد و بزودی پر و پودش خواهد ریخت. به همین دلیل برای نقد دولت سراغ فرشاد مومنی رفته که دیدگاه های اقتصادی اش به میرحسین موسوی نزدیک است. مومنی در مصاحبه با ایران گفته است:

 

اوراق می فروشند تا از بانک مرکزی استقراض نکنند و این راه حلی غیرواقعی است. می‌گویند ما از اوراق استفاده می‌کنیم تا سراغ بانک مرکزی نرویم من از تعبیر غیرواقعی بودن این ادعا صحبت کردم. صحت این گفته را می‌توان با گزارش‌هایی سنجید که روابط عمومی بانک مرکزی منتشر کرده است. این گزارشها نشان می‌دهد از کانال ابزاری به نام حراج اوراق بدهی در برخی مقاطع زمانی بیش از دو سوم اوراق توسط بانک‌ها خریداری شده است. بانک‌ها هم نهایتاً این اوراق را به بانک مرکزی منتقل می‌کنند و با انتشار این اوراق آن پول پرقدرتی که بخاطرش نمی‌خواستند از بانک مرکزی استقراض کنند و اوراق منتشر می‌کردند دقیقاً افتادن در ورطه انتشار چنین پولی و استقراض از بانک مرکزی بود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  27 دسامبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: