ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

8 دی  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گزارش روزنامه اومانیته- ترجمه آذرنگ

اسرائیل زیر بار کنترل

سازمان انرژی اتمی نمی رود!

 
 
 

 

 

نشریه معتبر "اومانیته" که نظرات حزب کمونیست فرانسه را منتشر می کند در گزارشی پیرامون دور جدید مذاکرات وین که از روی دوشنبه آغاز شده نوشت:

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز گفته است که ایران هیچ برنامه ای برای غنی سازی اورانیوم بیش از 60 درصد، حتی در صورت شکست مذاکرات هسته ای ندارد. او گفته است "اهداف ما در زمینه غنی سازی اورانیوم، تامین نیازهای صنعتی و تولیدی خود و مردم ایران است"، در حالی که اسرائیل تهدیدات علیه تهران را افزایش می دهد و تمایل آشکاری برای تضعیف مذاکرات و شکست آن دارد.

این درحالی است که اسرائیل تنها کشوری است که به درخواست مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای تبدیل خاورمیانه به منطقه عاری از سلاح هسته ای رای منفی داده است اما ایران مانند 177 کشور دیگر جهان به این قظنامه رای مثبت داده است. ایالات متحده و کشورکامرون به این قطعنامه رای ممتنع داده اند. این قطعنامه خواستارمنع  «توسعه، تولید، آزمایش یا دستیابی به تسلیحات هسته‌ای است و اجازه استقرار سلاح‌های هسته‌ای در قلمرو یا سرزمین‌های تحت کنترل کشورهای خاور میانه را نمی دهد. اسرائیل، تنها قدرت هسته ای خاورمیانه است که بر خلاف ایران از کنترل آژانس بین المللی انرژی اتمی "ای .آ .او .آ " خارج است و فعالیت های هسته ای خود را پنهان می کند .

..https://www.humanite.fr/monde/nucleaire-iranien/nucleaire-iranien-les-negociations-reprennent-vienne-732507

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  29 دسامبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: