ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

8 دی  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

رویاها و وعده های

وزیر خارجه ای که شیفته دوربین است

 
 
 
 
 

 

الحق ظریف در مصاحبه 7 ساعته اش با سعید لیلاز که در آستانه انتخابات 1400 دو ساعت آن پخش شد، ارزیابی دقیقی از شخصیت و روحیات امیرعبداللهیان وزیر خارجه دولت ابراهیم رئیسی ارائه داد. او که چند سالی عبداللهیان معاونش در وزارت خارجه بود گفت: ایشان خیلی دلش می خواهد جلوی دوربین باشد! (میتوان میکرفن را هم به دوربین اضافه کرد)

بی جهت و با جهت، بی بهانه و با بهانه دوست دارد مصاحبه و اظهار نظر کند، حتی اگر همه حرفهایش تکراری و کم ارزش و حتی بی ارزش باشد. از جمله، روز گذشته در پنجمین کنفرانس تاریخ روابط خارجی ایران، یک حاشیه خبری برای خودش درست کرد تا در برابر خبرنگاران قرار بگیرد و بگوید "من هم درجریان مذاکرات اتمی هستم و باقری همه کاره نیست!" او با همین هدف، بقول معروف "شیره را خورد و گفت شیرین است». یعنی گفت:

«برای ما مهم‌ ترین مسئله این است که نفت ایران به‌ آسانی و بدون هیچ منعی فروخته شود و پول آن به ‌صورت ارزی در حساب‌های بانکی ایران وارد شود و ما به‌ طور‌ کامل بتوانیم از مزایای اقتصادی برجام برخوردار شویم.»

سرنخ همه مشکلات ناشی از تحریم  ها و فساد دور زدن تحریم ها و ... به همین ماجرای نفت باز می گردد و  مذاکرات هم برای لغو تحریم نفت در راس همه تحریم هاست. این را همه میدانند، چه رسد به اهالی رسانه. ضمنا، ایشان، درحالیکه هنوز "نه به دار است و نه به بار" خواهان واریز شدن پولهای نفتی ایران به ارز خارجی (بخوانید دلار) به حسابهای بانکی ایران  است. انگار پول را دست این و آن میدهند. معلومه که باید به حساب های بانکی واریز شود، وگرنه می شود پولشوئی!

رویاها و آرزوهای آقای عبداللهیان شبیه همان روستائی است در یکی از داستانهای مولوی است که با کوزه ای روغن از ده به طرف شهر راه افتاد و در راه برای در کردن خستگی کنار جوی آب نشست و کوزه را هم گذاشت مقابلش و پیش خود زمزمه کرد که وقتی روغن را فروختم در شهر، این را می خرم، آن را می خرم و خلاصه لیست بلند بالائی از سوغاتی ها و سرانجام هم چوب دستش را بلند کرد و گفت اگر کسی هم خواست کوزه روغن را بدزدد، چوب را بلند کرد و گفت: با این چوب می کوبم توی سرش. چوب را کوبید روی کوزه و روغن نقش زمین شد.

عبداللهیان در بخش دیگری از همین مصاحبه، بار دیگر از تسهیلاتی گفت که قرار است برای بازگشت ایرانیان از خارج به داخل کشور قائل شوند. او گفت:

« دولت در حال بازنگری قوانین مربوط به سرمایه‌گذاری در داخل کشور برای خارجی‌ها و ارائه تسهیلات به ایرانیان خارج از کشور در این زمینه هستیم تا آنها بتوانند از فرصت سرمایه‌گذاری در سرزمین مادری خود بهره‌مند شوند.»

1- وزارت خارجه دارای قدرت و اختیاراتی نیست که به سرمایه گذار داخلی و یا خارجی تضمین امنیتی بدهد و به همین دلیل، حداقل ایرانیان دارای سرمایه به این مفتی ها ریش خودشان را بدست اطلاعات سپاه نمیدهند. به همین دلیل بهتر است عبداللهیان در کنار اژه ای رئیس قوه قضائیه و طائب رئیس اطلاعات سپاه و وزیر اطلاعات مشترکا در یک مصاحبه شرکت کند و این وعده ها را بدهد و آنهای دیگر تائید و ضمانت کنند.

2- قبل از فراخواندن سرمایه گذاران ایرانی خارج از کشور، تضمینی به سرمایه داران داخل کشور (نه آنها که پول غارت کرده و می کنند و عمدتا هم به خارج از کشور انتقال میدهند) بلکه به سرمایه داران ملی ایران تضمین داده شود و عرصه برای فعالیت آنها باز شود که نخستین گام دراین زمینه، کوتاه کردن دست شرکت های وابسته به قرارگاه سازندگی سپاه است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  29 دسامبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: