ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 ۱۳ دی ۱۴۰۰

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه

ایران و عمان پیش از ادامه مذاکرات وین

 
 
 

 

 

ادامه دور هشتم مذاکرات وین از فردا- با پایان تعطیلات سال نو میلادی- از سر گرفته می شود. مذاکراتی که پیش بینی می شود آخرین دور این مذاکرات بوده و پس از بیانیه پایانی، مذاکرات برجام با حضور نماینده امریکا آغاز خواهد شد. روز گذشته و پیش از بازگشت باقری کنی به وین، وزیر خارجه دولت رئیسی "عبداللهیان" با وزیر خارجه کشور پادشاهی عمان که نقش رابط را بین ایران و امریکا ایفاء می کند تماس تلفنی گرفت و با وی گفتگو کرد. درباره مضمون این گفتگو هیچ خبری منتشر نشده اما حدس قریب به یقین وجود دارد که این تماس برای ارسال پیامی برای امریکا بوده است.

پیش از این تماس، نماینده روسیه در مذاکرات وین با نماینده امریکا در همین مذاکرات دیدار و گفتگو کرد که رسانه های فارسی زبان خارج از کشور که آشکارا مخالف نزدیکی ایران به روسیه و چین هستند، مسئله را به گونه ای پوشش خبری دادند که گوئی  وی به نمایندگی از ایران با نماینده امریکا گفتگو کرده است. حیرت آور است که برخی روزنامه های داخل کشور نیز همین موضع را به تقلید از این رسانه های فارسی خارج از کشور پی گرفتند. در حالیکه اعضای مذاکره کننده در وین، بصورت طبیعی با یکدیگر دیدار و گفتگو می کنند. معلوم نیست، حتی اگراین دیدار برای بیان نظرات ایران هم بوده باشد، ایرادش چیست؟ مگر سوژه ای برای روسیه ستیزی که در رسانه های ایران همچنان دنبال می شود. این رسانه ها فراموش می کنند که اتحاد و جبهه بندی جهانی چه ما خوشمان بیاید و یا خوشمان نیآید در جهان وجود دارد و ایران نیز ناگزیر از تعیین جبهه خود است.

همزمان با این اخبار، رادیو ملی امریکا (ان.پ.آر) نیز گزارش داد که نشانه هایی از پیشرفت مذاکرات وین به سمت توافق دیده می‌شود و برای نخستین بار، مذاکره کنندگان اروپایی از پیشرفت در روند این مذاکرات، گزارش داده‌اند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۳ ژانویه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: