ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 ۱۳ دی ۱۴۰۰

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 13 دی

روحانی "جعبه سیاه" نظام است

و در عرصه دیگری فعال است!

 
 
 

 

 روحانی از وقتی ریاست جمهوری را تحویل داده نه مصاحبه می کند و نه سخنرانی. در هیچ جمع و محفلی هم ظاهر نمی شود. تاکنون تنها خبری که از او وجود دارد، مصاحبه ایست که کامبیز مهدی‌زاده داماد وی با روزنامه شرق کرده است. نکات برجسته این مصاحبه را بصورت مستقل در همین شماره پیک نت بخوانید.
آقای روحانی خارج از کشور تحصیل کرده است و بیشتر در فرنگ بوده‌اند. همچنین در بحث مسائل دیپلماسی و روابط بین‌الملل خیلی بیشتر از آیت‌الله هاشمی به کشور‌های دیگر سفر کردند و به‌همین‌دلیل آقای روحانی بیشتر دنیا را دیدند. به هر حال آقای روحانی جعبه سیاه نظام است، ایشان مدت‌ها نفر دوم کشور بودند و همیشه منافع ملی برای او مطرح بوده است. اکنون هم کشور را فرد دیگری اداره می‌کند و آقای روحانی در حوزه دیگری مشغول هستند و مسائل را دنبال می‌کنند.
هیچکس به آقای روحانی نگفته که ساکت باشد و چنین چیزی هم امکان ندارد. آقای روحانی در هشت سالی که رئیس‌جمهور بودند یک چهره مناسب از ایران در دنیا ترسیم کردند و اجماع جهانی علیه ایران را از بین بردند، هم به قدرت نظامی توجه کردند و هم به قدرت اقتصادی و بحث‌های معیشتی. ایشان تعادلی را در این زمینه‌ها حاکم کردند. روحانی یک کار بزرگ انجام داد که در تاریخ ماندگار شد و آن خارج‌کردن پرونده ایران از فصل ۷ شورای امنیت بود، سخنان اولاند در سال ۲۰۱۳ را کامل گوش دهید.
اکنون هم دوستان مذاکرات وین شاید نخواهند اسمی از برجام ببرند، اما همه می‌دانند که این مذاکرات هم ادامه راهی است که آقای روحانی در دولت خود ترسیم کردند. به هر حال آمریکا رئیس روابط عمومی دنیاست....
برخی سایت‌ها نوشته اند که ایشان با مقام رهبری دیدار کردند و اصلا جلسه خوبی نبوده است. بیان این سخنان توهین به جامعه روحانیت است. همچنین در شبکه‌های مجازی دیدم که آقای سلیمی‌نمین صحبت‌هایی درباره این دیدار مطرح کرده بودند که خیلی خنده‌دار بود. اتفاقا دیدار آقای روحانی و مقام معظم رهبری جلسه‌ای بسیار صمیمی بوده است. دکتر روحانی زمانی هم که رئیس دولت بودند هر هفته خدمت ایشان می‌رسیدند و گزارش می‌دادند. جلسه اخیر هم بیشتر از یک ساعت بوده و در یک فضای صمیمی و دوستانه برگزار شده است. به هر حال دوستی و ارتباط آقای روحانی و مقام معظم رهبری به سال‌ها قبل برمی‌گردد و اینجا اعلام می‌کنم که این دوستی ادامه‌دار خواهد بود. تمام احکام آقای روحانی را مقام معظم رهبری داده‌اند و این دو نفر ارتباطشان همیشه صمیمی بوده است، اما برخی خناسان در دور دوم ریاست‌جمهوری تلاش کردند این ارتباط را خراب کنند، ولی موفق نشدند و نخواهند شد.
این که می گویند آقای روحانی در این جلسه گلایه‌هایی داشته‌اند، اصلا چنین مسائلی مطرح نشده، آقای روحانی مرد گلایه نیستند که بروند و از شخصی گلایه کنند. یک دیدار خیلی خوب و برای احوال‌پرسی بوده و مثل همیشه درباره مسائل کلان کشور نیز صحبت شده است، آن هم با احترامی که آقای روحانی برای مقام معظم رهبری قائل هستند. دیدار خیلی خوبی هم بوده است.
تا آنجا که میدانم آقای روحانی جلساتی هم با آقای لاریجانی و سیدحسن خمینی داشتند. درباره آقای خاتمی و آقای ناطق‌نوری اطلاع ندارم که جلسه داشتند یا نه، اما افراد مختلف از همه طیف‌ها به دیدار او می‌آیند و درِ دفتر آقای روحانی همیشه باز است. با اعضای دولتشان مثل آقای جهانگیری و آقای ظریف همچنان جلسه دارند. حدود دو هفته پیش با آقای جهانگیری جلسه داشتند و با اعضای کابینه نیز هر هفته به صورت انفرادی و گروهی دیدار دارند. به هر حال این‌گونه نیست که آقای روحانی خانه‌نشین شده باشد.
 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۳ ژانویه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: