ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 ۱۵ دی ۱۴۰۰

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه رهبر حزب چپ فرانسه

فرانسه نباید دنباله رو امریکا شود

و با روسیه خود را درگیر کند!

 
 
 

 

 

ژان لوک ملانشون نامزد چپ انتخابات آینده ریاست جمهوری فرانسه خواهان خروج فرانسه از ناتو و همکاری آن با روسیه شد. ملانشون رهبر حزب "فرانسه نافرمان" گفت که خروج از پیمان ناتو به پاریس کمک خواهد کرد تا بدنبال یک جنگ سرد جدید کشیده نشود. ملانشون که روز دوشنبه این هفته در یک گفتگوی رادیویی مفصل با شبکه فرانس اینتر سخن می گفت تاکید کرد که فرانسه باید برای جلوگیری از وخامت بیشتر اوضاع بین المللی بکوشد نه اینکه بدنبال جنگ سردی که واشنگتن علیه روسیه و چین برپا کرده راه بیفتد. خروج از پیمان ناتو به فرانسه کمک خواهد کرد که در دام ماجراجویی های نظامی آمریکا قرار نگیرد. به گفته ملانشون این غرب بود که پیمان ناتو را به چنین بن بستی با روسیه کشاند و وعده هایش نسبت به عدم گسترش ناتو به سمت شرق را زیر پا گذاشت. وی گفت : "روسیه شریک ماست. من موافق نیستم که از آن یک دشمن درست کنیم. ما ۱۰ کشور را درشرق وارد ناتو کرده ایم که روسیه آن را یک تهدید می بیند. بخصوص وقتی که سیستم های ضدموشکی را در لهستان مستقر کرده اید."

 ملانشون همچنین با هرگونه برنامه پذیرش اوکراین به ناتو قاطعانه مخالفت کرد و گفت چنین اقدامی تنها به زیان امنیت اروپا خواهد بود، و مسکو را به برپایی تهدیدی تازه علیه آن مطمئن خواهد کرد.

در دور اول انتخابات گذشته ریاست جمهوری فرانسه، ملانشون 20 درصد آرا را بدست آورد. معمولا کاندیداها درصورتی که حدود 22 تا 24 درصد آرا را بدست اورند به دور دوم خواهند رفت.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۵ ژانویه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: