ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 ۱۵ دی ۱۴۰۰

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

حسنقلی خانی امنیتی در زندان و فرودگاه

مرگ پس از  اعتصاب غذا

در زندان "شیبان" اهواز

 
 
 

 

 

عادل کیانپور زندانی سیاسی که ازهفته گذشته در زندان اهواز دست به اعتصاب غذا زده بود در گذشت. اگر نبود افشای خبر این اعتصاب و مرگ، سخنگوی قوه قضائیه روز گذشته ناچار نمی شد در مصاحبه خبری اش اعتراف کند: او را به بیمارستان منتقل کرده بودند. اتهام سیاسی نداشت، بلکه یک جرم دیگری را مرتکب شده بود. سخنگو قوه قضائیه نگفت آن جرم چه بوده؟

کیانپور را دادگاه انقلاب اهواز به اتهام "تبلیغ علیه نظام و تبلیغ به سود گروه‌های مخالف و تشویش اذهان عمومی" به سه سال زندان محکوم کرده بود. اگر اینها جرم سیاسی نیست، پس چیست؟

همزمان با این خبر، سعید مدنی محقق علوم اجتماعی که فعالیت سیاسی ندارد و تنها گهگاه با تلویزیون های فارسی زبان خارج درباره مسائل جامعه شناسی مصاحبه می کند، روز گذشته اعلام کرد که حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران در فرودگاه و بعد از تحویل چمدان و گرفتن کارت پرواز، او را بازجویی و گذرنامه اش را ضبط و مانع انجام سفرش شد.

او برای یک فرصت مطالعاتی یک ساله به دعوت دانشگاه ییل، عازم آمریکا بود. وی گفته که دو روز قبل هم ماموران وزارت اطلاعات او را در ساختمانی در نزدیکی حسینیه ارشاد در تهران حدود ۴ ساعت بازجویی کردند و در پایان و در پاسخ به سئوالش که آیا ممنوع الخروج است یا مانعی برای استفاده از فرصت اطلاعاتی در دانشگاه ییل وجود دارد یا نه، پاسخ منفی داده بودند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۵ ژانویه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: