ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 دی  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سبک، ارزان و رادار گریز

پهپادهای نظامی ترکیه بازار

کشورهای منطقه را فتح کرده 
 
 

 

 

ترکیه به سرعت در حال گسترش جغرافیای تحویل پهپادهای تهاجمی« Bayraktar TB2 » خود به کشورهای منطقه است. نخستین خبر مربوط به خرید 100 میلیون دلاری پهپادهای ترکیه توسط عراق در ماه دسامبر گذشته منتشر شد. پهپادهای رزمی « Bayraktar TB2» ترکیه به قدرت نرم ترکیه تبدیل شده است. همین پهپادها که ترکیه به دولت اوکراین فروخته در حمله ارتش این کشور به منطقه دنباس که دو جمهوری خود مختاری در آنها تشکیل شده استفاده می شوند. در جنگ قره باغ نیز همین پهپادهای ترکیه نقش تعیین کننده در پیروزی جمهوری آذربایجان بر ارتش ارمنستان داشتند.

ترکیه علاوه بر جدیدترین تسلیحات به لهستان همین پهپادهای خود را به این کشور نیز فروخته است.

در 24 ماه مه گذشته و در جریان سفر «آندژی دودا» رئیس جمهور لهستان به ترکیه، قرار داد خرید این پهپاد میان دو کشور امضا شد.

تاجیکستان در پاییز امسال پیشنهاد رسمی خرید پهپادهای جنگی ترکیه و « تعمیق همکاری» در حوزه نظامی با آنکارا را دریافت کرد. قیرقیزستان که در حوزه منافع ترکیه است بعنوان مؤلفه ای در ایدئولوژی اتحاد ترکها از ماه اکتبر به پهپادهای نظامی ترکیه مسلح شد. در پایان ماه نوامبر معلوم شد که بدنبال قیرقیزستان و اوکرایین، قزاقستان شروع به خرید پهپادهای نظامی ترکیه برای ارتش خود کرده است. بر اساس داده‌های علنی، آنکارا پیشتر« Bayraktar TB2» را به آذربایجان، لیبی، تونس، قطر، عربستان سعودی و بلافاصله به صورت مجموعه‌ و  هر مجموعه به قیمت حدود 70 میلیون دلار عرضه کرده است. پهپادهای ترکیه نشان دهنده فعالیت فزاینده پان ترکیست ها در خاورمیانه است.

پهپادهای ساخت ترکیه سبک تر از پهپادهای ساخت روسیه است و ارزان تر هم  هستند. کوچک بودن پهپادهای ترکیه این حسن را دارند که توسط پدافند هوایی به سختی دیده می شوند.

https://www.fondsk.ru/news/2021/12/19/bajraktary-kak-geopoliticheskij-vyzov-pantjurkizma-55147.html


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  9 ژانویه 2021

 
 

اشتراک گذاری: