سرمقاله راه توده ۸۱۹

مخالفان گردش به شرق کیستند

وبه چه‌دلیل مخالف‌آن هستند؟

 

قوه قضائیه خیال برخاستن

از خواب ۴۲ ساله را دارد؟

عمادالدین باقی

(پیک هفته ۱۰۹)  ۲۹ دی  ماه ۱۴۰۰ - ۱۹ ژانویه  ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۲۸ - ۲۹ دی

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۸ - ۲۹ دی

رویدادهای منطقه

 و جهان


۲۸ - ۲۹ دی

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۸ - ۲۹ دی

منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۸ - ۲۹ دی

منتخب اخبار ورزشی


۲۸ - ۲۹ دی

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۲۹ دی

ایران در آستانه پیوستن

به یک جبهه جهانی است!

مجلس کوبا در جلسه ای که با حضور رئیس جمهور این کشور تشکیل شده بود، طرح پیشنهادی رئیس جمهور برای پیوستن کوبا به "سازمان امنیت جمعی" را تصویب کرد. بموجب این مصوبه، کوبا از این پس یکی از کشورهای عضو "سازمان امنیت جمعی" که در آن روسیه نقش رهبری را دارد خواهد بود. رئیس جمهور کوبا در برابر نمایندگان مجلس گفت:

"بی‌ثباتی ژئوپلیتیک کشور ما را مجبور می‌سازد تا از امنیت خود دفاع کنیم . برای تامین این امنیت دو راه وجود دارد پیوستن به  ناتو یا  پیوستن به سازمان پیمان امنیت جمعی.  ما دومی را انتخاب می کنیم. ما از جاه طلبی های واشنگتن در کوبا اطلاع  داریم. در برابر این جاه طلبی ها، سازمان پیمان امنیت جمعی  وجود دارد  که در جریان خنثی سازی حوادث اخیر قزاقستان واکنش سریع آن را دیدیم. واکنشی که در جهت حفظ صلح و ثبات بود. سازمان پیمان امنیت جمعی – به رهبری روسیه، دارای  کیفیت کافی و قدرت لازم برای دفع ازهرگونه تجاوز است. بنابراین از نمایندگان مجلس می خواهم از ابتکار ما در مورد ورود کوبا به سازمان پیمان امنیت جمعی حمایت کنند.

این نخستین بار است که کشوری غیر از محور جمهوری های آسیائی و سابق  اتحاد شوروی به سازمان پیمان امنیت جمعی به رهبری روسیه می پیوندد. حدس زده می شود، با شکسته شدن این سد، کشور ونزوئلا داوطلب بعدی باشد و شاید برخی کشورهای امریکای لاتین نیز همین مسیر را انتخاب کنند. نا ممکن نیست که بزودی شاهد این رویداد در خاورمیانه نیز باشیم و شاید ایران نیز در ادامه قرار داد ۲۰ ساله نظامی- اقتصادی با روسیه، برای حفظ امنیت خود در برابر خطرنظامی خارجی، بجای رجز خوانی های بی وقفه فرماندهان سپاه و برخی مانورهای موشکی بعنوان اقدامی بازدارند، به این سازمان بپوندد. سرعت حرکت ناتو به سمت شرق اروپا و حوادث افغانستان و اخیرا "قزاقستان" نشان میدهد که امریکا به ظاهر از  عراق و افغانستان و حتی منطقه رفته و یا می رود، اما دخالت های مدرن نظامی دیگر نیازمند لشگر کشی به سبک اشغال عراق و افغانستان نیست و جنگ های لیزری، موشکی، سایبری و ... کار لشگرکشی های کلاسیک و قدیمی را می کنند و ای بسا بسرعت برق و باد وسیع ترین و عمیق ترین ویرانی ها را بوجود آورند.

همزمان با خبر بالا، خبرگزاری "تاس" اعلام کرد، ایران، روسیه و چین یک رزمایش دریایی مشترک برگزار می کنند. زمان این رزمایش اعلام نشده است.

در این رزمایش رزمناو موشکی "ناخیموف واریاگ" روسیه شرکت خواهد داشت. ظاهرا مرکز فرماندهی این رزمایش بندر چابهار خواهد بود. فرماندهی نیروی دریایی روسیه قرار است در یک کنفرانس در بندر چابهار برنامه این رزمایش دریایی مشترک با شرکت ناوهای روسیه، چین و ایران را اعلام کند. خبرگزاری تاس، همچنین گزارش داد که ناوگروه دریایی اقیانوس آرام چند روز پیش از آغاز سال ٢٠٢٢ بندر ولادی وستوک را برای رسیدن به محل رزمایش مورد اشاره ترک کرده است.


سخنرانی رئیس اتاق بازرگانی

این دولت و مجلس را

باید داد دست زاینده اش!


پایان کار هیتلر

در ویرانه های برلین

 

این فیلم صحنه هائی را از رسیدن ارتش سرخ اتحاد شوروی به شهربرلین و شکست قطعی ارتش هیتلری درسال ۱۹۴۵ است. هیتلر که بزرگترین فاجعه جهانی را، با ویرانی و کشتار دهها میلیون انسان بوجود آورد، در همین لحظات به زیر زمین پنهان برد و در همانجا با شلیک گلوله به زندگی خود پایان داد. این ویرانی که هیتلر در ابعادی بسیار وسیع تر در روسیه بوجود آورد، حاصل جاه طلبی مردی مالیخولیائی بود که سرمایه داری وقت آلمان با هدف فتح اروپا و شکست روسیه و شکست انقلاب اکتبر مرتکب شد و سرانجام با برجای گذاشتن 27 میلیون قربانی در اتحاد شوروی ناچار به عقب نشینی از خاک آ« کشور و سرانجامی شد که دراین فیلم می بینید.


۹۳ در صد تجمعات اعتراضی صنفی و کارگری است

طرح در دستور کار مجلس

برای آزادی تجمعات اعتراضی


راه توده ۸۱۹ منتشر شد

هفته نامه راه توده - شماره ۸۱۹ (چهارشنبه ۲۹ دیماه ۱۴۰۰) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به ریشه یابی چین ستیزی در جمهوری اسلامی دارد. گزارش ویژه این شماره نیز درباره نقش نظامی ها در جنبش های اجتماعی و انقلاب ها در ایران دارد. در همین شماره مطالب دیگری میخوانید با عناوین زیر:

حاشیه نشینان قربانیان بی پناه سرمایه داری تجاری ایران هستند، نفسهای انقلاب ۵۷ در جنبش اعتراضی، سرهنگ (کلنل) محمد تقی خان پسیان، تحلیل رهبر حزب کمونیست روسیه از وقایع قزاقستان، مصاحبه با بانکدار فراری قزاقستان، طالبان برای رسمیت یافتن مردم گرسنه را به گروگان گرفته، بحران افغانستان دامن ایران را خواهد گرفت، روسیه دیگر اهل بازیهای قدیمی نیست، اندیشه های نوین سیاسی و اجتماعی از دوران قاجارها شکل گرفت، دفاع میهنی در روسیه جان تازه گرفته، عکسی از افسران قیام خراسان که کشته شدند و بالاخره مصاحبه محمد علی عمونی که در سال ۸۳ درباره جنبش اصلاحات با وی انجام شد.


در یک توئیت

اسرائیل اعلام کرد:

صدای مشکوک از "ما" بود!


گزارش مثبت دو نشریه مهم امریکائی و انگلیسی

توافق موقت در وین

خبر خوش دولت است؟


عنوان  اول پیک نت ۲۸ دیماه

نمی خواهند روابط ایران
با کشورهای‌منطقه عادی‌شود


اسدالله لاجوردی

جنایتکاری که نباید فراموش شود!


می خواهند ارزاق را کوپنی کنند

اما از تداعی دوران موسوی بیم دارند

مجلس و دولت

دور همدیگر می چرخند!


پیک نت 27 دیماه

صدای مشکوک در غرب
چرُت‌ها را درتهران پاره‌کرد!


دامنه گسترده بحران

خانه از پای بست ویران است

خواجه در فکر اورانیوم است!


سه اظهار نظر مکمل یکدیگر

مردم رسیده اند به خواست

تغییرات اساسی در کشور!


اعلام زمان پایان ج. اسلامی

اگر علم الهدا نباشد، ایرانی ها

با حرف های چه کسی بخندند؟


بیگانگی 42 ساله

بی اعتمادی حکومت  به مردم

نا باوری مردم به حکومت !


عنوان اول پیک نت ۲۵ دیماه

گشودن فضای بسته سیاسی
آغاز تحول درایران است!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

خبر تفسیری "اسرائیل اعلام کرد: صدای مشکوک در غرب ایران از "ما" بود" که در شماره روز گذشته پیک نت منتشر شد نزدیک به 7 هزار خواننده داشت و بیشترین مخاطب را در میان مطالب دیگر این شماره به خود اختصاص داد. در فیسبوک پیک نت نیز همین مطلب با11 اشتراک گذار بیشترین خواننده را داشت.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران