ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲  اذر  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 2 آذر

40 سال خشونت

و شقه شقه کردن جامعه کافی است!

 
 
 

 

 

مهدی نصیری، سردبیر سابق روزنامه کیهان، پیش از مستقر شدن حسین شریعتمداری در این روزنامه، در تازه ترین یادداشتی که نوشته و منتشر کرده، پس از مخالفت با تصمیماتی مانند مخالفت و حتی مجازات کسانی که حیواناتی نظیر گربه و سگ را در خانه نگهداری می کنند نوشت:

«40 سال دو قطبی سازی جامعه و شقه شقه کردن مردم کافی است. ایران زخمی نادانی ها، بی تجربگی ها، ضعف حکمرانی و مقدس انگاری نظام سیاسی پس از انقلاب است که هم به دنیای مردم آسیب رسانده و هم دین آنان را دستخوش انواع شبهه و اشکال و ادبار کرده است.

مسئولان نظام بیایند برای نجات و حفظ ایران از وضعیت کنونی، طرحی نو برای اداره جامعه در اندازند و کابوس فروپاشی و ویرانی مطلق را از اذهان ایرانیان بویژه نخبگان و سیاست دانان و جامعه شناسان و دین مداران زمان شناس و خردمند بزدایند.»

(درباره دو حیوان خانگی، یعنی گربه و سگ، بهترین نمونه برای یادگیری کنار آمدن با این دو حیوان اگر در شهرها پراکنده اند، بجای کشتن آنها و یا بجای مخالفت با نگهداری آنها در خانه ها، سری به ترکیه بزنند. کشوری اسلامی که بجای سه نوبت، 5 نوبت در طول روز از بلندگوهای نصب شده در هر کوچه و میدان و خیابان شهرهای آن اذن پخش می شود. سری بزنند و ببینند آنها با این دو حیوان چگونه کنار آمده اند. چگونه به تمام سگهائی که در خیابانهای شهرهای ترکیه و بویژه استانبول این پر جمعیت ترین شهر ترکیه که در صد بالائی از زنان در حال رفت و آمد در آنها محجبه اند واکسن هاری تزریق کرده اند، ظرف های مخصوص غذا در هر کوچه و خیابانی وجود دارد و نه تنها شهرداری بلکه خود مردم این ظرف ها را که در کنار ظرف های مخصوص آب قرار دارند از غذای خشک مخصوص سگ و گربه پر می کنند. هیچ سگ و گربه ای گرسنه نیست و مردم عادت کرده اند با آنها مهربان باشند. و این تازه غیر از سگ و گربه های خانگی است. سیمای جمهوری اسلامی بجای نشان دادن چهره امثال نماینده ای که در همین شماره پیک نت می بینید و خوانید که از طراحان نامه اعتراض به نگهداری سگ و گربه در خانه هاست، بروند در ترکیه ببینند و از شهرداری ها و از رهگذاران سئوال کنند و با ایرانیانی که انبوه انبوه به ترکیه سفر می کنند بپرسند و از مجموع این اطلاعات و مشاهدات طرحی تهیه کنند و به این بحث ضد حیوان خانگی خاتمه بدهند. به کشتار این حیوانات و یا نگهداری آنها در محوطه هائی که شرایط آنها رقت انگیز است خاتمه بدهند، به مردم مهربانی با این حیوانات و کنار آمدن با آنها را آموزش بدهند. چهل و چند سال تزریق خشونت به جامعه کافی است. اگر نمی خواهید با مردم مهربان باشید، لااقل با حیوانات مهربان باشید. ما اگر امکاناتی نظیر تلویزیون بی بی سی و یا ایران اینترنشنال را داشتیم، فیلم و گزارش زندگی سگ و گربه ها در ترکیه را بارها پخش می کردیم. فیلمی که یکبار بصورت کوتاه در یکی از برنامه های تلویزیون بی بی سی پخش شد.)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲۳ نوامبر ۲۰۲۱

 
 

اشتراک گذاری: