ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7  اذر  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نیم نگاهی به ترکیب دولت رئیسی

سرتیپ های سپاه استاندار

و سرهنگ ها فرماندار می شوند 
 
 
 
 

 

سکان دولت رئیسی در اختیار دو نفراست. وزیر کشور،سردار وحیدی فرمانده اسبق سپاه قدس و محمد مخبر رئیس بنیاد یا امپراطوری اقتصادی "ستاد اجرائی فرمان امام" معاون اول وی. وزیر کشور که برای نخستین بار در جمهوری اسلامی فرماندهی کل نیروی انتظامی را نیز رهبر به وی داده استاندار تعیین و به دولت معرفی می کند و هیات دولت به ریاست رئیسی تشکیل می شود و این پیشنهاد را تائید می کند. استانداران که تقریبا همگی از میان فرماندهان سپاه انتخاب و منصوب شده اند نیز فرمانداران نظامی و انتظامی را منصوب می کنند و بدین ترتیب در جمهوری اسلامی یک حکومت کامل نظامی تشکیل شده است. چنان که حتی پس از کودتای 28 مرداد هم قوه مجریه اینگونه دراختیار فرمانده کودتا، یعنی "سپهبد زاهدی" نبود. در دولت نظامی که شاه در سال 57 تشکیل داد و ارتشبد ازهاری را در راس آن گذاشت نیز دولتی اینگونه نظامی تشکیل نشد. بحث بر سر  این نیست که این فرماندهان استاندار و فرماندار شده عملکردشان خوب است یا بد و آدم های کاردانی هستند یا نیستند، تحصیلات لازم را دارند یا ندارد؟ حتی شاید همه این صفات را هم داشته باشند و کارنامه خوبی هم از خود به یادگار بگذارند، اما فعلا بحث بر سر شکل و شمایل دولت است.

درباره معاون اول رئیس جمهور، یعنی محمد مخبر هم باید گفت که عملا او رئیس جمهور است و نه رئیسی، چرا که رئیسی ضعیف تر و ناتوان تر و کم اطلاع و کم دانش تر  از آنست که بتواند رئیس جمهور باشد. بنابراین، فقط او را جلو انداخته اند تا کارشان را بدست او پیش ببرند. به همین دلیل است که در 4 ماه گذشته، هرجا که از رئیسی درباره مشکلی سئوال شده و یا راه حلی درخواست شده، او گفته است که به مخبر سفارش می کند و یا اصلا به مخبر مراجعه کنید.

درباره این ترکیب و چینش کابینه ای که هنوز وزیر آموزش و پرورش آن هم معلوم نیست، این را هم باید اضافه کرد که دو وزارتخانه اطلاعات و امنیت و وزارت خارجه هم امور دربست دراختیار بیت رهبری است و کارهای آن به دولت مربوط نیست و حق دخالت در آن را ندارد. رئیسی هم در قد و قامت خاتمی و روحانی و حتی جسارت توام با کم عقلی احمدی نژاد نیست که بخواهد اعمال سلیقه کند و یا حرف و نظری داشته باشد که بخواهد آن را دنبال کند و پیاده کند.

با این نگاه به وضع کابینه و دولت، بخوانید خبر انتصاب دو سرهنگ را بعنوان فرمانداران ورامین و اسلامشهر. که یکی سرهنگ پاسدار مجید درویشی نام دارد و دیگری سرهنگ پاسدار حسین حبیبی.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 28 نوامبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: