ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7  اذر  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 7 آذر

فقط سپاه و بسیج

دست به تظاهرات نزده اند!

 
 
 

 

 

هنوز همه پوکه فشنگ های ساچمه ای و کپسول های گاز اشک آور زاینده رود را جمع نکرده بودند که در تهران این بار "جانبازان" جنگ عراق مقابل بنیاد شهدا و جانبازان جمع شده و علیه فساد در این نهاد دست به تظاهرات زدند. از آنجا که در میان شعارهای همه تظاهرات به تقلید از حکومت و شعارهایش، شعار "مرگ بر..." هم داده می شود، جانبازان هم علیه رئیس بنیاد شعار "مرگ رئیس بنیاد" را سردادند. بدین ترتیب، اگر یک لیست از تظاهرات همین دو سال اخیر هم تهیه کنیم، می شود:

کارگران ، فرهنگیان، بازنشستگان، کشاورزان، پرستاران، معلمان، وکلا، دراویش، نویسندگان و حتی برخی روحانیون معترض و مخالف، هر کدام به نوبت و متناسب با شغل و حرفه خود علیه سیاست های حکومت دست به تظاهرات زده اند، مقابل مجلس جمع شده اند، در خیابانها راه افتاده اند، بالای منبر و یا در کلاس های درس مذهبی خود دهان به انتقاد از حکومت و رهبر گشوده اند و...

یک سرشماری ساده از زندانیان در زندانها نیز ترکیبی از نمایندگان و وابستگان و فعالان همین طبقات و اقشار را نشان میدهد که در کنار نویسندگان، خبرنگاران، فعالان حقوق بشر و... دوران اسارت را طی می کنند. دانشجویان هم که همیشه پای ثابت هر تظاهراتی بوده اند. شمار مخالفان زندانی حجاب اجباری را هم به این لیست اگر اضافه کنید، آنوقت این نتیجه قطعی بدست می آید که اقشار و طبقات ایران که در مقابل حکومت اند روز به روز گسترده تر و وسیع تر می شود. شاید دور از انتظار نباشد که بزودی شماری از بسیجی ها و سپاهی ها هم برای دادخواهی و اعتراض به تبعیض و حتی شاید برای افزایش حقوق و یا حتی عقب افتادن حقوقشان مقابل مجلس جمع شوند که اگر چنین شود، سپاه و بسیج هم به مردم ناراضی ایران پیوسته اند. و باز، اگر تنها خرداد 88 هم در نظر بگیریم، آنوقت می توان گفت که تجربه 13 سال گذشته نشان داده که سرکوب مردم بی نتیجه است و پرچم جنبش اعتراضی مردم هرگز در این 13 سال بر زمین نمانده است. هر بار به بهانه و دلیلی این جنبش از یک گوشه ایران سربلند کرده و به دیگر نقاط ایران پل پیوند زده است. شاه زمانی فضای باز سیاسی را پذیرفت که خشم مردم منتظر انفجار بود. هر حکومتی وقتی فرصت اصلاحات و رفرم و عقب نشینی در برابر مردم را از دست میدهد و زمانی عقب نشینی را قبول می کند که دیگر خیلی دیر شده است، سرانجامی جز آن ندارد که رژیم گذشته ایران داشت.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 28 نوامبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: