ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اذر  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنرانی سخنگوی نیروهای مسلح

شلیک شکارچی از تهران

مذاکرات در وین را هدف گرفت

 
 
 

 

 

دور تازه  مذاکرات اتمی، امروز در وین آغاز می شود. هیات مذاکره کننده ایران یک تیم 40 نفره را با خود به وین برده است. بسیاری از اعضای این تیم 40 نفره از نهادهای اقتصادی، بانکی و بازرگانی انتخاب شده اند که نشانه توافق بر سر لغو بخشی از تحریم های اقتصادی است. لابد بقیه اعضای تیم در ارتباط با مسائل اتمی و سیاسی اند. هیات پر شمار ایرانی خود نشان دهنده آنست که از قبل بر سر مسائلی به تفاهم رسیده اند و همان ارزیابی وال استریت ژورنال در باره طرح "کم برای کم" درست است. طرحی که روز گذشته نیویورک تایمز هم آن را منتشر کرد. معنای دیگر این طرح، عقب نشینی گام به گام هم از سوی ایران و هم از سوی امریکاست.

خبرگزاری ایرنا، اسامی و مسئولیت های تیم اقتصادی همراه با هیات مذاکره کننده اتمی در وین را اینگونه معرفی کرده است:

مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی- رضا نجفی،  معاون امور حقوقی و بین المللی- ابراهیم شیبانی، رییس کمیسیون اقتصادی شورای راهبردی روابط خارجی- علی فکری، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس کل سازمان سرمایه گذاری- احمد اسدزاده، سرپرست معاونت بین الملل و بازرگانی وزارت نفت- غلامرضا پناهی، عضو هیات عامل و معاون امور ارزی و بین الملل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران.

یک روز پیش از آغاز مذاکرات وین، ناگهان یکی از سرداران  مهر پیشانی سپاه بنام "شکارچی" بعنوان سخنگوی نیروهای مسلح ناگهان در صحنه ظاهر شد و طی سخنانی که بی شباهت به شلیک موشک با شعار نابودی اسرائیل در جریان مذاکرات برجام نبود، گفت:

«همانطور که بارها گفتم ما حتی یک میلیمتر هم از محو رژیم اشغالگر قدس در جهان عقب نشینی نخواهیم کرد. نابودی رژیم اشغالگر قدس بزرگترین آرمان پیش روی ماست و بزرگترین هدفی است که دنبال می‌کنیم. در روز موعود از امکاناتمان (که حتما اسرائیل آن را بمب اتم تبلیغ خواهد کرد).

به هیچ عنوان نمی‌شود با آمریکا کنار آمد.»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 29 نوامبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: