ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14  اذر  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

آذر منصوری دبیرکل حزب اتحاد ملت

"اقلیت سالاری" حاکم

بحران کشور را عمیق تر می کند!

 
 
 

 

 

در هفتمین نشست (کنگره) دکتر شکوری راد دبیرکل حزب اتحاد ملت، حزبی که می کوشد جانشین "جبهه مشارکت" شود ، سکان رهبر این حزب را به آذر منصوری داد و برای نخستین بار یک زن دبیرکل یک حزب سیاسی در جمهوری اسلامی شد. جبهه مشارکت در جریان کودتای انتخاباتی سال 88 منحله اعلام شد و شماری از رهبران آن بازداشت و در دادگاه کودتا محکوم به زندان شدند.

آذر منصوری پس از  انتخاب به سمت دبیرکل حزب اتحاد ملت طی سخنانی، پس از تشکر و سپاس از دکتر شکوری راد که در چند سال اخیر با بیماری سرطان پنجه در پنجه شده، از جمله گفت:

ایران در موقعیت خطیر و پیچیده ای قرار دارد؛ رنج معیشت مردم، تحریم ها و تهدیدهای منطقه ای و جهانی، بحران های جدی محیط زیستی و از همه مهمتر ، با کاهش سرمایه اجتماعی  و تضعیف مشارکت ملی روبرو هستیم. حکمروایی اقلیت سالاری در مجلس و دولت، عبور از بحران های کشور را سخت کرده است. نگران رشد فزاینده شکاف های اجتماعی، رشد یأس و بی افقی به ویژه در میان نخبگان و نسل جوان و تحصیل کرده مخاطرات و آسیب هایی را برای کشور به دنبال خواهد داشت. راهی نیست جز تمکین عملی به حق مردم در تعیین سرنوشت خود و به میزان بودن رای همه مردم و همه سلیقه ها و گرایش های مردم و نه فقط اقلیتی از آحاد این کشور. راهی نیست جز آنکه حاکمیت به ملت و انتخاب آنها باور داشته باشد و بگذارد با شکل گیری مجدد معنا و مفهوم انتخابات و تضمین مشارکت حداکثری مردم، جامعه با اعتماد و امید، خود گام های اصلی را در دور کردن کشور از تهدیدها بردارد. راهی نیست جز آنکه با منتقدان و مخالفان خود رواداری پیشه کنید و اعتراضات شهروندان را به رسمیت بشناسید.

همین جا مراتب تاسف خود را از تداوم بازداشت جناب آقای مهدی محمودیان و وکلای بازداشتی که به تاخیر در واکسیناسیون کرونا اعتراض داشتند را اعلام کنم و امیدوارم همه کسانی که به دلیل انتقاد، مخالفت و اعتراض و دفاع از حق شهروندان بازداشت یا زندانی شدند آزاد شوند. راهی نیست جز آنکه حق انتخاب سبک زندگی همه شهروندان به رسمیت شناخته شود

نمی شود شعار مبارزه با فساد داد و با اصرار بر طرح ها و قوانینی مانند فیلترینگ حداکثری و طرح صیانت از کاربران فضای مجازی (بخوانید محدود سازی) دسترسی شهروندان را به اطلاعات محدودتر و مسدود ساخت.

برای اصلاح شیوه های حکمرانی نزدیکترین و کم هزینه ترین راهها تن دادن به موقع به اصلاحات است و اساس اصلاحات باور به حق مردم و دمکراسی است. ما بزرگترین تهدید امنیت ملی را کاهش و فقدان مشروعیت سیاسی نظام می دانیم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 5 دسامبر ۲۰۲۱

 
 

اشتراک گذاری: