سرمقاله 813

امیدواری های جنبش

دربرابر ناتوانی‌های حکومت

 

گفتگوی امروز پوتین و بایدن

تغییری درمواضع روسیه نمیدهد

راشا تودی ترجمه رضا نافعی

(پیک هفته ۱۰۹)  17  آذر  ماه ۱۴۰۰ - 8 دسامبر  ۲۰۲۱

 pyknet100@gmail.com


16-17 اذر

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


16-17 اذر

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


16-17 اذر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


16-17 اذر

منتخب اخبار
شهرستان ها


16-17 اذر

منتخب اخبار ورزشی


16-17 اذر

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول 17 آذر

دو گزارش دریافتی

ازاوضاع جامعه وحکومت!

در 24 ساعت گذشته، دو گزارش کوتاه اما بسیار مفید، از دو منبع، از داخل کشور دریافت داشته ایم که هم حکایت از اوضاع جامعه دارد و هم اوضاع داخلی حکومت. این دو گزارش را برای انتشار تنظیم کرده و منتشر می کنیم:

1- «آنچه در این روزها می بینم و میدانید که با خیلی ها در ارتباط هستم، آنست که حتی حزب الهی ترین آشنایان من هم از گذشته خودشان احساس برائت می کنند. همه شان از حکومت فردی انتقاد می کنند و منتظر تغییر هستند."

2- «درباره برجام جامعه نگاهی بسیار منفی به توافق دارد. همه قرائن مذاکرات حاکی از تکرار پدیده جلیلی در دولت احمدی نژاد است که میرفت بیانیه می خواند و بر می گشت. نفرت عجیبی نسبت به حکومت در جامعه وجود دارد. این نفرت از غرور کاذب دولت رئیسی دو چندان است. من در یکماه و نیم اخیر که به فراخور کارم در بسیاری از نقاط کشور سفر کرده ام می دیدم و می شنیدم که اوضاع کشور از سال 55 به مراتب بدتر است. البته پدیده های مثبتی هم وجود دارد و دیده ام.  برای مثال شبکه بانکی بسیار منسجم تر و واقعی شده و امکان رصد پول برای حکومت خیلی بیشتر شده است. تمام سیستم ادارات بصورت آنلاین با هم مرتبط شده اند. دارائی، تامین اجتماعی؛ شهرداری، بانکها و حتی جمع آوری عوارض حکومتی، همه با بالاترین متد اینترنتی شکل گرفته و بهم متصل شده اند. می شود گفت جهرمی توانست در دولت روحانی یک دولت الکترونیک را برقرار کند و این خدمت بزرگی است که آن وزیر جوان از خود به یادگار گذاشت.

عملا "اف. ای. تی. اف" در داخل کشور برای مردم انجام می شود اما خود حکومت در سطح جهانی آن را اجرا نمی کند. دریک کلام می خواهم بگویم که رئیسی از این نظر روی اسبی سوار شد که روحانی آن را  زین کرده بود.

برخی افراد رده بالای سپاه زیر لبی می گویند که سردار سلیمانی را حکومت کشت زیرا نفوذ زیادی در سپاه داشت و از همه مهم تر اینکه یک سپاه مستقل (سپاه قدس) و مرکب از نیروهای خارجی هم در اختیار داشت که فقط به فرمان او بودند. به سیاست خارجی و مخصوصا به سیاست منطقه مسلط شده بود و روابط ویژه ای با مسکو و دمشق و رهبران و حتی بدنه گروه های مسلح عراق و یمن داشت. در خود سپاه هم او تبدیل به یک "سمبل" شده بود. پس از کشته شدن سلیمانی، یک تصفیه آرام و بی صدا، اما سازمان یافته در سپاه شروع شد که ادامه دارد و همه کسانی که به نوعی تشخیص داده بودند طرفدار سلیمانی اند کنار گذاشته شده اند. این شهید نمائی ها و تجلیل هائی که از کشته او می کنند، همه برای بهره برداری از محبوبیت او در سپاه است والا در خود سپاه هرکس از او ستایش کند تصفیه می شود.


عباس عبدی:

آینده سیاه در انتظار

اصولگرایان به قدرت رسیده است


مصاحبه آیت الله منتظری

درهر حکومتی مسئول

کارهای خلاف، راس قدرت است


دادستان کل

دولت روحانی اراده ای

برای فیلترینگ تلگرام نداشت!


راه توده 813 منتشر شد

 

هفته نامه راه توده - شماره 813 )چهارشنبه 17 آذر 1400) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به کاهش توان حکومت برای مقابله با اعتراضات مردم و متراکم شدن جبهه تحولات در ایران دارد. گزارش ویژه این شماره درباره یورش به حزب توده ایران به مثابه یک کودتا علیه انقلاب 57 است. در همین شماره مطالب دیگری می خوانید با عناوین زیر:

سقوط رئیسی در گردابی که دولت سایه علیه روحانی بوجود آورد، روحانیون در طول تاریخ همیشه طرفدار مظلومین نبوده اند، تغییر دولت آلمان به معنای تغییر سرمایه داری حاکم در آلمان نیست، روسیه و امریکا در برابر یکدیگر در اوکراین، جنگ خاموش فرانسه در بورگینافاسو، نفت و قدرت بر خلیج فارس حکومت می کند، سرنوشت لیبی در انتخابات ریاست جمهوری معلوم می شود؟ روابط ویژه میان کردهای عراق و اسرائیل، مهمید چهره ای آشنا در امواج رویدادها و بالاخره "عباس حجری" انسان کم نظیری که 32 سال زندانی بود و سرانجام نیز اعدام شد.


نگاهی به مصاحبه عبداللهیان

لغو تحریم های برجامی

و بازگشت ایران به تعهداتش


پیش بینی اکونومیست

دلار در ایران به مرز

18 هزار تومان باز میگردد


عنوان اول پیک نت 16 آذر

ابراهیم رئیسی در غربت
صدا ‌و سیما تا توانست ‌"لاف" زد!


واقعیت صدای انفجار در نطنز

ماموریت 40 دقیقه ای

5 پهپاد جاسوسی در آسمان نطنز


سئوال فرشاد مومنی از رئیسی

کجاست آن برنامه اقتصادی

7 هزار صفحه ای که می گفتید؟


در اینستاگرام وی منتشر شد

دلنوشته شفیعی کدکنی

در سالگرد در گذشت ایرج افشار


همه حکومتیان میدانند اما سکوت کرده اند

نتایج فرامین و دخالت های

دردسر ساز رهبر ج. اسلامی


عنوان اول پیک نت 15 آذر

تاخیر در تحول و تغییرات
ایران را متلاشی می کند!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (سه شنبه) که تفسیری بود از مصاحبه سیمائی ابراهیم رئیسی بمناسبت یکصدمین روز ریاست جمهوری اش، روی تلگرام این روزنت نزدیک به 7 هزار خواننده داشت و در مقایسه با دیگر مطالب پر مخاطب ترین بود. در فیسبوک پیک نت نیز همین عنوان اول بیشترین خواننده را داشت و روی 18 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران