ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17  اذر  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول 17 آذر

دو گزارش دریافتی

از اوضاع جامعه و حکومت!

 
 
 

 

 

در 24 ساعت گذشته، دو گزارش کوتاه اما بسیار مفید، از دو منبع، از داخل کشور دریافت داشته ایم که هم حکایت از اوضاع جامعه دارد و هم اوضاع داخلی حکومت. این دو گزارش را برای انتشار تنظیم کرده و منتشر می کنیم:

1- «آنچه در این روزها می بینم و میدانید که با خیلی ها در ارتباط هستم، آنست که حتی حزب الهی ترین آشنایان من هم از گذشته خودشان احساس برائت می کنند. همه شان از حکومت فردی انتقاد می کنند و منتظر تغییر هستند."

2- «درباره برجام جامعه نگاهی بسیار منفی به توافق دارد. همه قرائن مذاکرات حاکی از تکرار پدیده جلیلی در دولت احمدی نژاد است که میرفت بیانیه می خواند و بر می گشت. نفرت عجیبی نسبت به حکومت در جامعه وجود دارد. این نفرت از غرور کاذب دولت رئیسی دو چندان است. من در یکماه و نیم اخیر که به فراخور کارم در بسیاری از نقاط کشور سفر کرده ام می دیدم و می شنیدم که اوضاع کشور از سال 55 به مراتب بدتر است. البته پدیده های مثبتی هم وجود دارد و دیده ام.  برای مثال شبکه بانکی بسیار منسجم تر و واقعی شده و امکان رصد پول برای حکومت خیلی بیشتر شده است. تمام سیستم ادارات بصورت آنلاین با هم مرتبط شده اند. دارائی، تامین اجتماعی؛ شهرداری، بانکها و حتی جمع آوری عوارض حکومتی، همه با بالاترین متد اینترنتی شکل گرفته و بهم متصل شده اند. می شود گفت جهرمی توانست در دولت روحانی یک دولت الکترونیک را برقرار کند و این خدمت بزرگی است که آن وزیر جوان از خود به یادگار گذاشت.

عملا "اف. ای. تی. اف" در داخل کشور برای مردم انجام می شود اما خود حکومت در سطح جهانی آن را اجرا نمی کند. دریک کلام می خواهم بگویم که رئیسی از این نظر روی اسبی سوار شد که روحانی آن را  زین کرده بود.

برخی افراد رده بالای سپاه زیر لبی می گویند که سردار سلیمانی را حکومت کشت زیرا نفوذ زیادی در سپاه داشت و از همه مهم تر اینکه یک سپاه مستقل (سپاه قدس) و مرکب از نیروهای خارجی هم در اختیار داشت که فقط به فرمان او بودند. به سیاست خارجی و مخصوصا به سیاست منطقه مسلط شده بود و روابط ویژه ای با مسکو و دمشق و رهبران و حتی بدنه گروه های مسلح عراق و یمن داشت. در خود سپاه هم او تبدیل به یک "سمبل" شده بود. پس از کشته شدن سلیمانی، یک تصفیه آرام و بی صدا، اما سازمان یافته در سپاه شروع شد که ادامه دارد و همه کسانی که به نوعی تشخیص داده بودند طرفدار سلیمانی اند کنار گذاشته شده اند. این شهید نمائی ها و تجلیل هائی که از کشته او می کنند، همه برای بهره برداری از محبوبیت او در سپاه است والا در خود سپاه هرکس از او ستایش کند تصفیه می شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 8 دسامبر ۲۰۲۱

 
 

اشتراک گذاری: