ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23  اذر  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دادستان کل ج.اسلامی

در حکومت یکدست

حمایت از اقلیت طرفدار مهم است

 
 
 

 

 

تائید و تکذیب خبر برکناری دادستان کل جمهوری اسلامی "منتظری" با صدور یک حکم غیر منتظره از سوی محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه همچنان در هاله ای از ابهام است. خبر برکناری منتظری و برگماری محمد موحدی آزاد، دادستان انتظامی قضات بجای وی را صدا و سیما پخش کرد اما یک روز بعد، دفتر رئیس قوه قضائیه این خبر را تکذیب کرد.

درباره برکناری منتظری ابتدا گفته شد که حضور او در دانشگاه شریف در روز دانشجو و افشای فشارهای پشت صحنه در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی برای فیلتر کردن کانال تلگرام و زیر بار نرفتن او تا آخرین روز ریاست جمهوری اش دلیل این برکناری بوده است. این افشاگری بر خلاف انتظاری که دادستان کل کشور داشت، به سود حسن روحانی و وزیر جوان ارتباطات او "جهرمی" تمام شد. هنوز معلوم نیست در پشت صحنه چه گذشته که منتظری ابتدا برکنار و سپس برکناری او تکذیب شد، اما بخش دیگری از سخنرانی وی نیز پس از تائید و تکذیب ها منتشر شده که نشان میدهد منتظری در آن سخنرانی نتوانسته دهان خود را ببندد و سخنانی را گفته که نا خواسته علیه حکومت یکدست از آن درآمده است. او در این سخنرانی گفت: برای حکومت یکدست، اصل حفظ و حمایت اقلیت طرفدار است نه توجه به افکارعمومی و اجرای وعده‌های خود به ملت.

تکلیف منتظری هنوز معلوم نیست، اما روز گذشته محسنی اژه ای که بر خلاف گذشته اش، از آغاز برعهده گرفتن ریاست قوه قضائیه سعی می کند چهره ای متفاوت از خود نشان بدهد گفت:

من اعتراف می‌کنم که ما هنوز در قوه قضائیه هیچ تحولی ایجاد نکرده ایم. درست است که به فکر هستیم و سندی هم نوشته ایم اما عملا تحولی ایجاد نکرده ایم.

او که در جلسه شورای عالی قضایی سخن می گفت اضافه کرد:  فرض کنید که تلاش می‌کنیم تعدادی زندانی را از زندان آزاد کنیم خب یک تعداد زیادی عفو می‌خورند یا مشمول آزادی مشروط می‌شوند، این تحول نیست. تحول زمانی اتفاق می‌افتد که کاری کنیم که زندانی نداشته باشیم، کسی زندان نرود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 14 دسامبر ۲۰۲۱

 
 

اشتراک گذاری: