ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23  اذر  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پوینده، مختاری و روح الله زم

دو مراسم سالگرد

بدون برخوردهای امنیتی!

 
 
 
 
 

 

طی 24 ساعت، دو مراسم یاد بود، بر خلاف این انتظار که به دخالت نیروهای امنیتی خواهد انجامید، بدون چنین دخالتی برگزار شد و حواشی خبری از خود باقی نگذاشت. برخوردی عاقلانه که اگر چنین نشده بود، یک موج جدید در کنار امواج اعتراضی معلمان و کشاورزان وکارگران معترض و اعتصابی بوجود آورده بود. یکی از این دو مراسم، سالگرد اعدام "روح الله زم" مدیر کانال تلگرامی "آمد نیوز" بود و دیگر سالگرد قتل دو شاعر و نویسنده در جریان قتل های زنجیره ای. یعنی محمد مختاری و محمد جعفر پوینده.

هر دو مراسم بر سر آرامگاه آنها برگزار شد. در بزرگذاشت پوینده و مختاری در امام زاده طاهر دو عضو کانون نویسندگان ایران، هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران به همراه جمعی از اعضای این کانون بر مزار این دو قربانی حاضر شدند و مزارشان را گلباران کردند و یکی از اعضای هیئت دبیران کانون بیانیه کانون به مناسبت بیست ‌و سومین سالگرد قتل ‌های سیاسی زنجیره‌ای را خواند. ناصر زرافشان، عضو کانون نویسندگان ایران و وکیل پرونده‌ی قتل‌های سیاسی زنجیره‌ای، طی سخنرانی کوتاهی پایان مراسم کانون نویسندگان ایران را اعلام کرد. ناصر زرافشان در این سخنرانی بر این نکته تاکید کرد که قدرت ما در تعداد ما نیست، بلکه در حقیقتی است که با ماست.

در پایان مراسم مأموران تلفن همراه یکی از اعضای هیئت دبیران را گرفته و عکس‌ها و فیلم‌های ضبط شده از مراسم را پاک کردند.

سخنران مراسم سالگرد اعدام روح الله زم"، حجت الاسلام "زم" پدر روح الله زم بود که درخلال سخنرانی اش گفت که سعی می کنند برای وی پرونده هائی تشکیل شود تا بلکه خلع لباس شود، درحالیکه من خود؛ بدست خویش حاضرم این لباس را از تن در آورم. او هنگام بیان این جمله عمامه خویش را از سربرداشت.

(روح الله زم، شماری منابع خبری در داخل حکومت و حتی گفته می شود در داخل بیت رهبری داشت که هرگز اجازه داده نشد این منابع فاش و اسامی افراد اعلام شود و این در شرایطی بود که گفته می شد یکی از منابع خبری او، یکی از پسران رهبر جمهوری اسلامی بوده است. روح الله زم را با جعل یک پیام برای دیدار با آیت الله سیستانی و گرفتن بودجه ای برای راه اندازی یک کانال  تلویزیونی از فرانسه به عراق کشاندند و در داخل هواپیما او را دستگیر کرده و طی یک عملیات آدم ربائی با خود به تهران بردند. این طرح را اطلاعات سپاه اجرا کرد و گفته می شود واسطه این فریب یکی از پرستوهای اطلاعات سپاه بود. )


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 14 دسامبر ۲۰۲۱

 
 

اشتراک گذاری: