ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27  اذر  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

چرا نباید از تجربه قبلی ها استفاده کرد؟

مردم باید بدانند هدف از

کسب فن آوری اتمی چیست؟

 
 
 

 

 

هر اندازه دو روزنامه کیهان و جوان سقوط حرفه ای و اجتماعی کرده اند، برخی روزنامه ها مانند دو روزنامه اطلاعات و جمهوری اسلامی از این دو ورطه فاصله می گیرند. بویژه روزنامه اطلاعات که در هفته های اخیر چهره ای نو به خود گرفته است. همین روزنامه درباره مذاکرات وین به دو نکته بسیار مهم اشاره کرده است. دو نکته ای که ما نیز طی هفته گذشته در عناوین اول و گزارش های مربوط به مذاکرات برجام به آنها اشاره و عمل به آن را توصیه کرده بودیم. این نکته عبارتند از :

1- ضرورت بهره گیری از تیم مذاکرات اتمی در دولت روحانی؛

2- مردم را در جریان کلیات مذاکرات وین قرار دادن.

در مورد اول نوشتیم که هیچ دولتی مانند ایران وقتی سر کار می آید همه تجربه دولت قبلی و کارگزاران آن را از دایره دولت دور نمی کند بلکه از تجربه آنها استفاده می کند. و در مورد دوم تاکید کرده و می کنیم که برای جلب حمایت مردم از برنامه اتمی ایران، باید صادقانه به مردم گفت که به چه دلیل ایران باید اتمی شود، هزینه آن چقدر است و در آینده با این فن آوری چه می خواهند بکنند.

اتفاقا روزنامه اطلاعات نیز با همه محدودیت هائی که دارد و ملاحظات حکومتی نوشت:

درباره توان و تجربه تیم مذاکره کننده باید گفت: اولا همه مطالب مربوط به برجام، از متن مذاکرات گرفته تا کتاب‌های منتشره از سوی وزیر خارجه گذشته در اختیار اعضای مذاکره‌ کننده است، ضمن این که دولت می‌بایست در چنین مذاکرات مهمی از توان و تجارب تیم مذاکره ‌کننده گذشته کمک بگیرد. نکته مهمی که باید بدان تأکید شود اطلاع عموم از مسائل مطرح شده در مذاکرات است که پشتیبان ملی تیم هسته‌ای هستند. اگر مردم نتوانند از ماوقع مذاکرات وین مطلع باشند و رسانه‌ها و صدا و سیما نتوانند ماوقع را منعکس کنند، قهرا یکپارچگی حمایت مردم حاصل نمی‌شود.

کسی انتظار ندارد که مردم از جزئیات تخصصی در گفتگوهای وین مطلع باشند اما هرگونه ابهامی می‌تواند به شبهه افکنی هائی می انجامد که روز و شب رسانه های خارج کشور مشغول آن هستند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 18 دسامبر ۲۰۲۱

 
 

اشتراک گذاری: