ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 آبان  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

فعلا ریش شورای نگبهان را گرفته

تاکتیک های علی لاریجانی

برای بازگشت به صحنه سیاسی

 
 
 

 

 

لاریجانی، خاتمی و احمدی‌نژاد نیست که بخواهد دست به دوگانه سازی بزند و به همین خاطر هم  تاکنون نامه محرمانه شورای نگهبان درباره دلایل رد صلاحیت خود را به صورت عمومی منتشر نکرده که خود را در چارچوب قانون نشان دهد؟ لاریجانی تلاش دارد همچنان نسبت خود با حاکمیت و بخش‌هایی از اصولگرایی را حفظ کند زیرا به محض خروج از این فضا بخش زیادی از اعتبار خود را در اصولگرایی و اصلاح‌طلبی از دست خواهد داد.

آقای رئیسی در شروع کار اپوزیسیون نداشت و حالا لاریجانی می‌خواهد این نقش را بر عهده بگیرد. طوری که اصلاح‌طلبان به غیر از او نماینده دیگری نداشته باشند. لاریجانی تلاش دارد که در جایگاه اپوزیسیون دولت فعلی قرار بگیرد. لاریجانی درمناقشه با شورای نگهبان یک نگاه کاملا فرآیندی دارد، یعنی بخشی از آن کوتاه مدت و ناظر به بازسازی رابطه با حاکمیت،‌ بخشی میان‌مدت ناظر به انتخابات مجلس بعدی و یک نگاه بلندمدت ناظر به انتخابات ریاست جمهوری است . چالش فعلی علی لاریجانی با شورای نگهبان برای ترمیم و ساختن آینده سیاسی است.

لاریجانی روی نقطه‌ای تمرکز کرده که می‌داند شورای نگهبان خیلی دستش برای پاسخگویی و علنی کردن این موضوع باز نیست؟

استعفای آقای آملی لاریجانی هم در همین راستا تحلیل می‌شود و نشان می‌دهد یک فرآیندی دنبال می‌شود. این که رد صلاحیت من در انتخابات ۱۴۰۰ اشتباه بود و به محض این‌ که بتواند این موضوع را ایجاد کند می‌تواند خود را بازسازی کند.

کنار رفتن آقای لاریجانی از پرونده چین هم بخشی از همین فرآیند اپوزیسیون دولت مستقر است. یعنی او برای این‌که بتواند قدرت را دوباره کسب کند و خیز بردارد، باید تبدیل به منتقد وضع موجود شود و خود را به نمادی از تغییر و عقلانیت و اجماع نیروهای سیاسی و نخبگان تبدیل کند لذا طبیعی است که با دولت فعلی که فکر می‌کند از نظر سیاسی با آن قرابت ندارد فاصله خواهد گرفت. لاریجانی را فردی زیرک و هوشمند و سیاستمدار می‌دانم که با برنامه حرکت می‌کند. (خلاصه شده و ویراستاری شده به نقل از "جام جم")


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  25 اکتبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: