ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 آبان  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

واکنش به ماجراجوئی ها و بحران اقتصادی

هشتک "اردوغان استعفا"

در فضای مجازی ترکیه می چرخد!

 
 
 

 

 

ماجراجوئی های جدید اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که همزمان شده است با بحران اقتصادی این کشور و کاهش شدید ارزش "لیر" ترکیه، واکنش های اجتماعی را بوجود آورده که بسرعت در حال گسترش است. البته این گسترش به گونه ای که رسانه های دولتی جمهوری اسلامی آن را منعکس می کنند نیست. این رسانه ها، عمدتا تحت تاثیر مناسبات سیاسی و اقتصادی حکومت با کشورهای جهان خبرها را دستکاری و منتشر می کنند و به همین دلیل نیز پس از ترمیم این مناسبات اخبارشان تغییر می کند!

آنگونه که شب گذشته از استانبول به ما خبر دادند، از دو روز پیش یک هشتک در فضای مجازی علیه اردوغان می چرخد با عنوان "اردوغان استعفا". هنوز این هشتک به آمار چند صد هزار نرسیده و آنگونه که حدس زده می شود آمار آن فعلا بالای 10 هزار است اما سرعت استقبال از آن نشان میدهد که این آمار در روزهای آینده وسعت خواهد گرفت.

در هفته های اخیر و با کاهش ارزش لیر ترکیه و تهدید سفرای 10 کشور اروپائی برای اخراج از ترکیه ترس امنیتی از اردوغان ریخته است. از بعد از کودتایی که اردوغان به بهانه آن دست به تصفیه های گسترده سیاسی زد و سپس قانون اساسی را تغییر داد و جمهوری پارلمانی را تبدیل به جمهوری ریاستی کرد یک سیستم ''تحقیر'' و سپس روانه دادگاه کردن معترضان حاکم شده بود که حالا این سیستم کارائی خود را از دست داده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 65 اکتبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: