ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 آبان  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 11 آبان

حضور نظامی خزنده اسرائیل

در اطراف ایران و روسیه!

 
 
 

 

تمام رسانه های غربی، در طول شبانه روز، بخشی از وقت خبری خود را اختصاص به اخبار فعالیت های اتمی ایران، نفوذ در منطقه و ارسال موشک به این و یا آن کشور منطقه میدهند. همین رسانه ها، هرگز خبری درباره فعالیت های نظامی و اتمی اسرائیل نمی دهند. بحث نه درباره درستی یا نادرستی فعالیت اتمی و موشکی جمهوری اسلامی، بلکه بر سر نقش نظامی رو به گسترش اسرائیل و سکوت رسانه هاست.

یک سایت روس زبان بنام "فرهنگ و استراتژی" در این هفته نوشت:

جمهوری «استونی» قرار داد خرید سامانه های موشکی« 5G SSM - Blue Spear»  ساخت اسراییل را که مخصوص این کشور ساخته شده را امضاء کرد. در نظر است که ناوگان استونی موشک کروز ضد ناو « Gabriel V» اسراییلی را (موشک گابریل موشکی کوتاه برد و هوابه زمین و ساخت اسراییل که توسط هواپیما و کشتی قابل شلیک است. مترجم) دریافت کند. پیشتر اسراییل همچنین قراردادی برای تحویل موشک های از این نوع را با فنلاند امضاء کرده بود. همسایگان روسیه در خلیج فنلاند موشکهای کروز را از اسراییل دریافت می کنند. هدف آماده سازی ناوگان استونی برای انسداد احتمالی مسیر دریایی «سن پترزبورگ» به «کالینینگراد» است.

اسراییل به گرجستان نیز اسلحه می دهد و نیروهای نظامی گرجی را قبل از درگیری مسلحانه در اوستیای جنوبی در ماه اوت سال 2008 آموزش داد. موشک‌ها و پهپادها، خودروهای زرهی و سلاح‌های سبک، مین‌های ضد تانک و بمب های خوشه ای به گرجستان تحویل داده شد.  بین گرجستان و اسراییل در زمینه تامین سیستم متحرک دفاع هوایی و دفاع موشکی برای گرجستان نیز همکاری وجود دارد.

آذربایجان نمونه ای دیگر از همکاری نظامی بین اسراییل و جمهوری های پس از اتحاد جماهیر شوروی در اطراف فدراسیون روسیه است. روابط آذربایجان با اسراییل در حوزه دفاعی بسیار گسترده تر از ترکیه است. در سالهای 2015-2019 آذربایجان دومین خریدار بزرگ تسلیحات اسراییل بود، دو سوم تجهیزات نظامی آذربایجان از اسراییل وارد شده است. این تسلیحات، بویژه پهپادها و سامانه های پدافند هوایی، تا حدود زیادی به پیروزی نظامی آذربایجان در جنگ 44 روزه قره باغ در پاییز 2020 کمک کرد. اما بخش بزرگ همکاری نظامی باکو با دولت اسرائیل پنهان است. بعنوان نمونه، هیچ یک از طرفین اذعان نمی کنند که در سال 2012 اسراییل اجازه یافت از چهار پایگاه هوایی متروکه در آذربایجان در مرز ایران استفاده کند. ایران حدس زده است که اسراییل قصد دارد از این پایگاه برای حملات هوایی به تاسیسات هسته ای ایران استفاده کند. اسراییل قزاقستان را نیز نادیده نگرفته است و با آن روابط نظامی نزدیکی دارد. از سال 2007 همکاری‌های نظامی تحت برنامه‌هایی برای نوسازی سلاح‌ها، موشکهای توپخانه، پهپادها، سامانه فرماندهی و کنترل، وسایل پیشرفته ارتباطات و سیتمهای راداری پدافند هوایی توسعه یافت. قزاقستان و اسراییل در سال 2014 توافقنامه همکاری امنیتی را امضاء کردند که روابط دو کشور را در صنایع نظامی و دفاعی تقویت می کرد. شواهدی مبنی بر استفاده قزاقستان از فناوری های نظارتی، تجسس و شناسایی اسراییل وجود دارد.

(این فعالیت های نظامی، جدا از مناسبات و حضور اخیر اسرائیل در خلیج فارس است)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 نوامبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: