ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 آبان  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 12 آبان

تغییر و تحولاتی با هدف

هموار کردن جاده رهبر آینده

 
 
 

 

 

تغییر و جابجائی هائی در ساختار جمهوری اسلامی در جریان است که هنوز معلوم نیست، این تغییرات با هدف اجرای برنامه های اصلاحی در حال انجام است و یا نوعی تصفیه و محکم کاری برای هموار کردن راه رهبر آینده و جانشین او در جمهوری اسلامی. این تصور که این تغییرات در جهت تقویت آینده ابراهیم رئیسی صورت می گیرد، نمی تواند به واقعیت نزدیک باشد زیرا چهره اصلی و رقیب، مجتبی خامنه ایست که در پشت صحنه گام به گام امور را از پدرش تحویل گرفته است. این نکته را نزدیک به دو سال پیش آیت الله مرعشی گلپایگانی رئیس دفتر علی خامنه ای پس از دیدار با برخی مراجع مذهبی ساکن قم در جریان سفر به این شهر بیان کرد و در ستایش درایت مجتبی خامنه ای گفت: ایشان امور را خوب رهبری می کند و مقام رهبری بخش هائی از اختیارات خود را به ایشان منتقل کرده است. اگر  این سخنان رئیس دفتر رهبر جمهوری اسلامی را سند قرار دهیم، طی دو سال گذشته، اختیارات بیشتری هم باید به مجتبی خامنه ای منتقل شده باشد. تازه ترین تغییرات در مدیریت های صدا و سیما، پس از انتصاب مدیر تازه این رسانه صورت گرفته است. باید در انتظار تغییراتی در فرماندهی سپاه بود که در صورت توافق اتمی و لغو تحریم ها و کاهش تنش میان ایران و اسرائیل و امریکا، این احتمال بسیار قوی تر از امروز آشکار خواهد شد. آنگونه که از سن و سال و درجات سپاهی های برگمار شده در استانداری ها و فرمانداری ها، یا راه یافته به مجلس و دولت بر می آید، فرماندهان باقی مانده از دوران جنگ با عراق جای خود را به فرماندهانی با درجاتی پائین تر که یا پس از پایان جنگ به استخدام سپاه درآمده اند و یا در اواخر جنگ وارد سپاه شده اند خواهند داد. شاید این تغییرات نیز به بهانه جوان سازی و پاکسازی های مالی و رانتی در سپاه صورت گیرد.

همزمان با این تغییرات، برخی "تابو"ها که روحانیونی نظیر علم الهدا و پیش از او، امثال مصباح یزدی مدافع آن بودند نیز در حال شکستن است که شاید دلیل آن علاوه بر جلب رضایت مردم، ناشی از آسوده خیالی از رقبای اصلاح طلب باشد. برای نمونه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته است:

کنسرت‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ورود به شرایط عادی در جامعه از سر گرفته می شود. هنرمندان، گروه‌ها و تهیه ‌کنندگان و کنسرت‌ گذارها از هم اکنون می‌توانند برای صدور و اخذ مجوز به دفتر موسیقی و مراجع ذی‌ ربط مراجعه کنند.

طرح ورود زنان به ورزشگاهها که با حضور زنان در ورزشگاه سپاهان اصفهان عملا آغاز شد، قرار است در مجلس مطرح شود. لیست عفو زندانیان که در تمام این سالها تنها شامل محکومین غیر سیاسی بوده، امسال شامل حال یکصد زندانی سیاسی شد. گرچه نام این زندانیان و جرم سیاسی آنها اعلام نشده است. همزمان با تغییر مدیران شبکه های سیما، گفته شده که برنامه 90 عادل فردوسی پور نیز بزودی از شبکه 3 از سر گرفته می شود. تمام این تغییرات و جابجائی ها از طریق بیت رهبری انجام می شود و دولت و شخص رئیسی در آن نقشی ندارد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 3 نوامبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: