ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 آبان  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 15 آبان

تهران 14 میلیونی

قرار است قرارگاه نظامی شود؟

 

 
 

 

 زاکانی شهردار تهران که در سالهای دانشجوئی رئیس بسیج دانشجوئی بوده، 43 سال پس از انقلاب و لابد در پیروی از رهبر جمهوری اسلامی برای برداشتن گام دوم انقلاب، گفته است که باید در هر محله ای یک قرارگاه برپا کنیم.  در گام دوم انقلاب، وظیفه جامعه سازی و دولت سازی داریم که جز با حضور مردم و نخبگان ممکن نیست.

زاکانی با اشاره به اینکه تهران با ۱۴ میلیون جمعیت نیازمند تغییر و تحول و مشخص شدن افق است و افزود: "پایین‌تر از جنبه قرارگاهی باید بر محور مسجد، مدرسه و خانواده، ۵۲ فعالیت را هدف گذاری کنیم تا شاخص‌های محل تغییر یابد."

این حرف های دهان پر کن که کوچکترین گوشه ای از شکم مردم گرسنه را پر نمی کند، جز شعار چیز دیگری نیست و از آنجا که حکومت تبدیل شده به نظامی بر پایه "شعار" قطعا زاکانی نیز با این شعارها می خواهد جانشین ابراهیم رئیسی شود. تاکنون نیز هرکس بر مسند این شهر 14 میلیونی نشسته همین هدف را داشته است. طبیعی است که زاکانی فکر کند از احمدی نژاد و قالیباف کمتر نیست و یک گام تا رسیدن به ریاست جمهوری بیشتر فاصله ندارد. گامی که با پا گذاشتن روی شانه مردم به آن می رسند.

مردم گرسنه، بویژه در محله 14 تهران که زاکانی برای بازدید از آنجا رفته و برای مردم آنجا سخن گفته "افق" چه میدانند چیست؟ از هدف گذاری سر در نمی آورند، شاخص ها چه میدانند چیست؟ آنها میدانند که گرانی کمرشان را شکسته و به خاک سیاهشان نشانده است. از گوشت و نان و نخود و لوبیا و تخم مرغ بگوئید و از حاشیه نشینی و فقر و اعتیاد و کارتن خوابی. برای گسترش تن فروشی چه کرده اید؟ 43 سال از انقلاب گذشته و تازه آقای زاکانی یادش افتاده که احمدی نژاد و قالیباف شاخص و افق نداشته اند! بجای ایجاد قرارگاه و تبدیل تهران 14 میلیونی به پادگان نظامی، انجمن های محلی را میدان بدهید تا مردم خودشان فکری به حال خودشان بکنند و گریبان شهردار و بالاتر از شهردار را بگیرند و داد خود را بخواهند! همین اندیشه های زاکانی را قطعا استانداران و فرمانداران نظامی که یکی از پس از دیگری در هیات دولت تائید صلاحیت شده و به مراکز استانها فرستاده می شود دنبال خواهند کرد تا سراسر ایران را تبدیل به پادگان نظامی کنند و رویای رهبر جمهوری اسلامی برای برداشتن گام دوم انقلاب را تحقق بخشند. از "طلا بودن پشیمان گشته ایم- مرحمت فرموده ما را مس کنید".

سه ماه از آغاز کار رسمی دولت گذشته و 8 سال هم که بصورت پنهان دولت سایه دراختیارشان بوده است، کجاست آن طرح هائی که مملکت را از بن بست نجات بدهد؟ این استانداران نظامی با کدام برنامه به استانها اعزام می شوند؟ اصلا دولت خودش برنامه ای دارد که استاندارانش داشته باشند؟ آقای رئیسی هنوز (همین چهارشنبه گذشته) بار دیگر تکرار کرد که "برای حل هیچ مشکلی بن بست نداریم!". اگر "بن بست"ی نیست، پس چرا در همین سه ماه گذشته چند گره هم بر گره های قبلی اضافه شده و بن بست در بن بست بوجود آمده است؟ آن کلیدی که قفل بن بست را باز می کند چیست؟ چرا سه ماه از آن را از جیب مبارک در نیآورده و آنرا رونمائی نکرده اید. دلار در همین مدت سه ماه ریاست جمهوری جدید بالاتر رفت، گرانی مایحتاج مردم بالا رفتن دلار را دنبال کرد و بقیه مشکلات اجتماعی هم کماکان سر جای خود باقی است. 43 سال شعار کافی نیست؟ آن حکومت مستضعفان که با وعده آن از مردم رای به قانون اساسی گرفتید همین است که هر روز مردم آن را به چشم خویش می بینند؟ هنوز فرمانده سپاه به سبک فرمانده سپاه در دوران جنگ با عراق "شعار" میدهد و البته دروغ به هم می بافد. یک روز شعار صدور واکسن کرونا میدهد، روز دیگر نمایش کشف محیرالعقول "ویروس یاب" را به صحنه می آورد و امروز محاصره ناوگان امریکا در دریای عمان که مثل بقیه شعارها و وعده ها پوچ و تبلیغاتی بود. وعده های زاکانی ادامه وعده های رئیسی است و بزودی طشت بی لیاقتی و رانت خواری این دولت و شهرداری زاکانی هم از بام خواهد افتاد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 6 نوامبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: