منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پیک نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 آبان ماه 1400

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

 

منتخب اخبار فرهنگی – هنری

 

قمر در آخرین دوران زندگی و نامه ای که وصیت نامه اش بود:

«خواننده عزیز، وقتی‌که تو این درد دلهای مرا میخوانی، من، یک زن به قول تو هنرمند؛ هنرمندی که متعلق به یک قرن بود، زیر خروار‌ها خاک سرد و سیاه خفتهام. دیگر از حنجره من صوتی برنمیخیزد، طنین آواز من دلها را نمیلرزاند، دنیای من تاریک است، خاموش است، اما همچنان خوشحالم که روح من عظمت خود را از دست نداده است و هنری که هرگز در زندگی، او را بنده دینار و درهم نکردهام و به او خیانت نورزیدهام با من است.

من مردهام، اما خاطره من، خاطره حیات هنر من نمرده است؛ خاطرهای که در آن هیچ‌گونه کینه و دشمنی و گستاخی و حسد و شاید هم پستی و رذالت و پولپرستی وجود ندارد. اطمینان دارم که کسی بعد از مرگم از من بدگویی نمیکند، زیرا من هنرم را بنده تجارت نکردم و همیشه آن را در راه تحقق بخشیدن به آرزو‌های ملی و میهنی خودم به کار انداختهام.

من ثروتی ندارم، هیچ‌چیز، اما دلهای یتیمانی را دارم که به خاطر مرگ من از غم مالامال می‌شوند، چشمهایی را دارم که در فقدان من اشک میریزند، یعنی همان دختر‌ها و پسر‌هایی که لبخند و مهر مادر را ندیدهاند، همانها که با پول من پرورش یافتند، شوهر کردند، داماد شدند و حالا به‌جای آن‌که در فاحشهخانهها یا زندانها به سر برند، آدمهای خوشبختی هستند. وقتی من آن‌ها را بزرگ میکردم پای شمع و آینه عروسیشان با تمام احساس وجودم، با تمام شادیهای زندگی‌ام آواز میخواندم، دست میزدم و شاید هم میرقصیدم، آن‌ها تنها بودند، اما من تنهایی را در وجود آن‌ها میکُشتم...»

 

https://www.bartarinha.ir/fa/news/1167181

کامبیز درمبخش، برای همیشه چشمهای خود را بست!

https://www.bartarinha.ir/fa/news/1167345

یکه‌تازی «قهرمان» با ۴ میلیارد فروش و ۱۷۰ هزار مخاطب

https://www.khabaronline.ir/news/1570351

موسیقی متنِ «پوست» منتشر شد

https://www.khabaronline.ir/news/1570471

حذف شیفت شبانه برای زنان چه تبعاتی دارد؟

https://www.rouydad24.ir/fa/news/285772

از تهدید میراث افغانستان تا بی‌پناهی "سر پل ذهاب"

https://www.isna.ir/news/1400081511389


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 7 نوامبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: