ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 آبان  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نگرانی جبهه پایداری و موتلفه اسلامی

برکناری ها و برگماری ها

در صدا وسیما، آغاز تحول است؟

 
 
 

 

 

نشانه  هائی وجود دارد که تحولاتی در صدا و سیما در حال شکل گیری است. این تحولات از بیت رهبری هدایت می شود و ربطی به دولت ندارد. مثل برگماری استانداران و فرمانداران که رئیسی فقط ابلاغ کننده انتصاب آنهاست.

اصولگرایان شروع به انتقاد از صدا و سیما کرده‌اند؛ که کار جریان‌های رقیب باید باشد. اصولگرایان خود را در موضوعات فرهنگی صاحب سبک می‌دانند و مخصوصا جریان ارزشی اصولگرا هیچ نگاه دیگر غیر از نگاه خودش را به مسائل فرهنگی برنمی‌تابد، با چنین پیش‌فرضی طبیعی است که جنگ فرهنگی در جبهه اصولگرا همچنان بیشتر شود.

روزنامه جوان در سرمقاله روز پنجشنبه خود، و همچنین دو گزارش در صفحه آخر این روزنامه، به صدا و سیما پرداخته است. جالب‌ترین بخش مقاله این روزنامه، جایی است که این نشریه ادعا کرده «پرداختن به بعضی موضوعات و افراد در صداوسیما، باعث بی‌اعتبار شدن آن افراد می‌شود» بنابراین صداوسیما باید این رویه را ادامه دهد: «باید گارد‌ها را شکست. مثلاً تا صداوسیما سرود یار دبستانی را پخش کرد، از کف دانشگاه جمع شد. تا سیما صوت مرحوم دکتر شریعتی را به بهانه سالگرد رحلت او پخش کرد، کسی دیگر دنبال آن نرفت. این سبک بشدت نیاز امروز مدیران متعهد صدا و سیماست.»

بلافاصله روزنامه جهان نیوز وابسته به زاکانی شهردار تهران نوشت: «صدا وسیما نباید اجازه بدهد که رویکرد جدید با شبهات سیاسی تاثیرگذاری استراتژیک خود را از دست بدهد.»

آیت الله نوری همدانی نیز هفته گذشته در دیدار با مرتضی آقاتهرانی رهبر جبهه پایداری با اظهار نگرانی از وضعیت صداوسیما گفت «آیا واقعا صداوسیمای ما در طراز کشوری که انقلاب کرد و اسلامی است، می‌باشد؟ بخشی از برنامه‌ها خلاف شرع است که باید جلوی آن گرفته شود

یک کارمند سابق صداوسیما به رویداد۲۴ گفته است «در هفته گذشته عبدالرضا بوالی مدیر شبکه خبر و مهرداد سیدمهدی مدیر خبرگزاری صداوسیما عزل شدند و این نوید تحول در ساختار خبری صداوسیما را می‌دهد که سال‌ها توسط این افراد مدیریت شده بود.» افرادی که سرافراز (مدیر معترض و تقریبا برکنار شده اسبق صدا و سیما) معتقد بود حسین محمدی، پشت پرده حمایت از آنهاست. جبلی رئیس جدید صدا و سیما دستور توقف ساخت ۱۴ سریال را صادر کرده است. به نظر می‌رسد در روز‌های آینده، رویدادهای تازه ای را شاهد باشیم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 7 نوامبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: