ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 آبان  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نشانه هائی از لغو تحریم ها

ایران و امریکا در وین

می خواهند با هم به توافق برسند!

 
 
 

 

 

پیام های غیر مستقیمی از دهان سخنگویان جمهوری اسلامی و امریکا، در مصاحبه ها و اظهار نظرها مطرح می شود که نشان میدهد، دور جدید مذاکرات وین با حضور مستقیم امریکا و یا بسیار پررنگ تر از 6 دور مذاکرات دوره روحانی آغاز خواهد شد. واسطه ها چه پیام هائی را برده و آورده اند معلوم نیست اما نرمش های روزهای اخیر سخنگویان اتمی جمهوری اسلامی نشان دهنده تماس مستقیم با امریکاست که از جانب ایران بصورت طلبکارانه مطرح می شود. از جمله این که امریکا باید شانه به شانه اروپا در مذاکرات شرکت کند و به تعهداتش پایبند بماند! بحث بر سر همان "شانه به شانه" است و نه پایبندی!

در امریکا نیز شخص بایدن در همین چارچوب حرکت می کند  و در همین ارتباط روز گذشته از پاسخ به خبرنگاران درباره مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین گفت: "نمی‌خواهم الان نظری راجع به ایران بدهم."

در ایران نیز رسانه های نزدیک به باصطلاح اصولگرایان که همان دولت کنونی باشد از رئیسی بعنوان فردی با درایت یاد کرده و همزمان نوشته اند که اگر او نتواند در برجام به نتیجه رسیده و تحریم ها را لغو کند تا پیش از نوروز ستاره اقبالش در ایران سقوط خواهد کرد! آیا تیم مذاکره کننده جدید ایران که پختگی و تجربه تیم مذاکره کننده دولت روحانی را ندارد، خواهد توانست موقعیت کنونی اتمی ایران را تثبیت کند و لغو تحریم ها را از گرو فعالیت موشکی ایران آزاد کند؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 8 نوامبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: