ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 آبان  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

همزمان با انتشار گزارش دفتر اقتصاد کلان

بانگ اعتراف و انتقاد

از درون مجلس نیز بلند شد!

 
 
 

 

 

گزارش دفتر اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه منتشر شد. بموجب این گزارش وضعیت اقتصادی کشور و چشم‌انداز میان ‌مدت آن با تکیه بر اعداد و ارقام شاخص‌های اصلی کلان، اقتصاد ایران قهقرائی است. سایت خانه ملت درباره داده های همین گزارش نوشت:

"ادامه این وضعیت سر از کجا در می‌آورد، و رهائی از این وضعیت نیاز به عزمی راسخ برای انجام اصلاحات ساختاری دارد! اقتصاد کشورمان در دهه اخیر روندی قهقرائی یافته است. در سه سال اخیر به‌دنبال تشدید تحریم‌های اقتصادی یک‌ جانبه آمریکا و خود تحریمی مالی و بانکی به‌ دلیل عدم پیوستن به گروه ویژه اقدام مالی (FATF) نرخ‌های سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی منفی شده است. نزدیک به یک سوم جمعیت کشور به زیر خط فقر رانده شده و روز بروز از دامنه طبقه متوسط کاسته میشود."

همزمان با این گزارش،  روح الله حضرت پور نماینده ارومیه در مجلس، در نطق پیش از دستور خود گفت:

"مردم از سیاست خارجی تنش زا کلافه هستند. ناقدان سیاست خارجی مورد هجمه قرار می گیرند و این مردم را خشمگین کرده است. باید به مردم برگردیم و طبق خواست های آنان عمل کنیم که صدای آنها شنیده نمی شود.  تصمیمات حکومت با خواست مردم تعارض دارد. مسئولان از سر شکم سیری به مسائل نگاه می کنند. تنها سرطان و گرد و غبار و کرونا نصیب مردم شده است. دامداران را نابود کرده اید؟ به دنبال سرک کشیدن به زندگی خصوصی مردم و محدود کردن اینترنت هستیم. آمار خروج نخبگان و ثروت از کشور فاجعه است. با عزت ایران و ایرانیان چه کرده ایم که  مردم این گونه واکنش نشان می دهند. مردم اعتمادی به مسئولان ندارند، چون هر چه می گویند خلافش عمل می کنند.

چرا در دوران رئیسی صدا و سیما از دلار ۲۸ هزار تومانی، گرانی های افسارگسیخته، بازار بورس، داماد سالاری و خویشاوند سالاری، و... سخن نمی گوید. "

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 15 نوامبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: