ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 آبان  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مردم در وحشت، طالبان بدنبال مشروعیت

و روسیه نگران بازگشت امریکائی ها!

روزنامه اومانیته- ترجمه آذرنگ

 
 
 

 

 

مردم افغانستان در باتلاق وحشت و قحطی فرو رفته  اند و طالبان خود را به آب و آتش می زند تا بلکه حداقل توسط دولت های همسایه به رسمیت شناخته شود و آن را پرچم مشروعیت خود کند.

هیات حکومتی طالبان، به رهبری سرپرست وزارت خارجه طالبان، تحت تدابیر شدید امنیتی روی 27 اکتبر به تهران سفر کرد. این سفر چند روز پس از دومین دیدار وی با وزرای خارجه کشورهای همسایه، یعنی پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان و همچنین چین و روسیه انجام شد.

"وانگ یی"، وزیر امور خارجه چین، با اعلام اینکه پکن میزبان نشست بعدی همسایگان افغانستان  خواهد بود، گفت: «طالبان مشتاق تعامل با جهان است."

روسیه که میزبان اولین مذاکرات همسایگان افغانستان بود، نگران بازگشت نیروهای آمریکایی به منطقه است. سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: ما یک بار دیگر می خواهیم که کشورهای همسایه افغانستان از حضور نظامی ایالات متحده و ناتو در خاک خود جلوگیری کنند.

مردم فرسنگ ها از این مذاکرات فاصله دارند. پس از  30 سال جنگ، آنها همچنان در وحشت جنگ و حکومت طالبان از یکسو و تهدید دائمی حملات مرگبار توسط "دولت اسلامی" (داعش) در  جهنم  بسر می برند . بیش از ۷۰ درصد رسانه‌ها تعطیل شده‌اند، روزنامه‌نگاران دفاتر خود را به اجبار رها کرده اند، فرصت‌های آموزشی، کاری و تفریحی از بین رفته است. نیروهای طالبان در محلات در گردشند، هر که را بخواهند آزار می دهند، تجاوز می کنند و می کشند. مردان مسلح حتی به مراسم عروسی  هم رحم  نمی کنند. هفته گدشته  به طرف مردم در یک  مراسم عروسی  تیراندازی کردند و سه نفر را کشتند. همچنین حمله بمب‌ گذاری شده به یک شفاخانه (بیمارستان) نظامی در کابل و به دنبال آن تیراندازی، دست‌ کم 19 کشته و حدود 50 زخمی بر جای گذاشت. این جنگ دیگری است  که در آن طالبان، ناتوان از بازگرداندن امنیت در قلمروخود است و در برابر اقدامات تروریستی داعش ناتوان  است.

 .https://www.humanite.fr/le-peuple-afghan-sombre-dans-la-terreur-et-la-famine-727109..

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 16 نوامبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: