ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 آبان  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 25 آبان

شیب تند درک مردم

از ناتوانی های ابراهیم رئیسی

 
 
 

 

 

ابراهیم رئیسی، در انتخاباتی غیر رقابتی و بی رمق که رقم شرکت کنندگان واجد حق رای در آن زیر 48 در صد بود و تازه 6 میلیون از این شرکت کنندگان نیز  رای سفید به صندوق ها ریخته بودند رئیس جمهور اعلام شد. در تهران تنها 26 در صد واجدین حق رای در انتخابات 1400 شرکت کردند. حالا بیش از یکصد روز از رئیس جمهور شدن او می گذرد. سخنرانی های پرتپق او به انواع لطیفه ها تبدیل شده و دهان به دهان می گردد. مرتب اصطلاح رهبر جمهوری اسلامی را تکرار می کند و میگوید "هیچ بن بستی" برای حل مشکلات مردم و مملکت وجود ندارد، اما معلوم نیست چرا مشکلات حل نمی شود؟ نه تنها حل نمی شود، بلکه روز به روز بیشتر هم می شود و او نمی تواند هیچ تصمیمی بگیرد. نه اجازه تصمیم گیری دارد و نه دانش و تجربه تصمیم گیری درباره مشکلات مردم و کشور. یک روز می گوید ارز 4200 را قطع می کند، دو روز بعد می گوید مجلس باید تصمیم بگیرد و سه روز بعد می گوید سال آینده این تصمیم گرفته خواهد شد. این فقط یک نمونه است از دهها نمونه دیگر. از این شهر و استان به آن شهر و استان می رود و دست از پا دراز تر باز میگردد به تهران. وزیر خارجه اش عازم وین است برای مذاکرات اتمی و میگویند با رئیسی همآهنگی سرپائی کرده است، اما همه میدانند که عبداللهیان قبلا با بیت رهبری همآهنگی را کرده و رئیسی هم حرف و توصیه ای ندارد. قرار است رئیس جمهور بند باز ترکیه بزودی عازم ایران شود اما همه میدانند که رئیسی جز حرف های کلی درباره "مناسبات خوب با همسایگان" حرف و نظر دیگری ندارد و این درحالی است که ترکیه درحال شکل دادن مهم ترین و بزرگترین مشکلات اقتصادی و سیاسی و جغرافیائی با ایران است و "مثلث اسرائیل- آذربایجان- ترکیه" خواب های هولناکی برای ایران دیده است. میگوید نرخ ها باید کنترل شود. اما هیچ راه حل اقتصادی دراین مورد نه دارد و نه ارائه میدهد. گفته و تکرار می کند که دو میلیون مسکن خواهد ساخت. با کدام پول و از کجا و درکجا؟

اگر امروز، بار دیگر درباره او، با همه حمایت های حکومتی که از وی شده، بار دیگر رای گیری شود، آن 18 میلیون رائی که برایش از صندوق ها در آوردند را هم نمی آورد. حتی رسانه های داخلی از شیب سقوط آراء او می نویسند. از جمله "اعتماد" با "دادکاوای" کامنت‌های اینستاگرامی ابراهیم رئیسی نوشته است:

«شیب منفی موقعیت ابراهیم رئیسی نشان میدهد که پس از گذشت یکصد روز از آغاز به کار دولت رئیسی، شهروندان به قضاوت دقیق تری از عملکرد او دست یافته اند. مردم وزیران دولت، معاونان او، نطق‌ها و سخنرانی‌های رئیسی و مهم‌تر از این، عملکرد ابراهیم رئیسی را طی این مدت بررسی کرده و بهترین داور برای قضاوت عملکرد او هستند.

آنچه از کامنت‌ها مشخص است، آن است که ابراهیم رییسی باید هرچه سریع‌تر فکری به حال گرانی و افزایش قیمت‌ها کرده و با ارایه برنامه‌ای، مانع از تداوم وضع موجود شود. در غیر این صورت معلوم نیست همین میزان موقعیت او نیز تحت‌الشعاع قرار نگرفته و موقعیت او بیش از این کاهش یابد.»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 16 نوامبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: