ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 آبان  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

درباره دلائل خروج نخبگان از کشور

حق با آقای خمینی بود

یا با رهبر کنونی ج. اسلامی؟

 
 
 

 

 اظهار نظر رهبر جمهوری اسلامی درباره دلائل خروج نخبگان از ایران مثل دستور چند فرزندی و یا دستور بستن و محدود کردن اینترنت، مثل دستور گران کردن بنزین و مثل خیلی از دستورات و فرامین او که همه آنها در کنار هم بحران حکومتی امروز را موجب شده، این یکی هم بحث انگیز شده است. دوران بگو و در رو (بقول خود ایشان) گذشته زیرا اینترنت و شبکه های مجازی اجازه نمیدهند اسناد تاریخی فراموش شوند. از جمله، بلافاصله پس از اظهار نظر وی در باره دلیل خروج نخبگان از کشور و انداختن آن به گردن کسانی که نخبگان را تشویق به خروج از کشور می کنند، این متن سخنرانی آقای خمینی که در ٢٧ آبان ٥٧، چند ماه پیش از سقوط رژیم شاه ایران شده بود روی اینترنت منتشر شد:

آقای خمینی در آن سخنرانی گفته است:

«اميدواريم نيروهايى كه در خارج از ايران مصرف مى‌شود [به ايران برگردد]، نيروهایی كه مهمترين نيروهاى مملكت است. اين هم يكى از ضررهايى است كه از شاه به ملت ما مى‌رسد. علاوه بر ضررهاى مادى، ضرر معنوى است كه از اين شخص به ما مى‌رسد. براى اينكه محيط ايران را جورى كرده‌اند كه خود ايرانى‌ها، آن اشخاصى كه مؤثر هستند، نمى‌توانند در ايران باقى باشند. براى خاطر اينكه ايران اختناق است و مردم از وضع ايران به تنگ آمده‌اند. ‏هر كس توانسته از ايران بيرون رفته است. و الان در ممالك خارجه بسيار از نيروهاى ما به هدر مى‌رود. در صورتى كه بايد اينها در مملكت خودشان، خدمت به مملكت خودشان بكنند. و ما اميدواريم كه اين نهضتى كه در ايران پيدا شده است و آزادى و استقلال مى‌خواهند.

‏ان شاء اللَّه حاصل بشود و اين نيروهاى عظيمى كه از ايران در خارج هست برگردند به مملكت خودشان و در آنجا به آب و خاک خودشان خدمت بكنند.»

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 20 نوامبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: