ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 آبان  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 29 آبان

دیروز خوزستان

 امروز اصفهان

این سیل را سر باز ایستادن نیست!

 
 
 

 

 

تظاهرات اعتراضی مردم اصفهان در بستر خشک زاینده رود، روز گذشته (جمعه) چنان وسعت گرفت که حتی سیمای جمهوری اسلامی نیز ناچار شد حداقل گوشه ای از این تظاهرات را با سانسور شعارها و شعرخوانی های مردم پخش کند. از جمله خواندن سرود ملی "ای ایران" توسط مردم.

حتی همین تظاهرات اعتراضی برای نجات زاینده رود و شعارهائی که مردم سر دادند نشان داد که نارضائی های اجتماعی ریشه های عمیق دارد و حکومت با حرف هائی که می زند و اغلب از قول مردم هم می زند چقدر از اوضاع مملکت و خواسته های مردم به دور است. روز گذشته عقل به خرج دادند و مانند آبان 98 عامل خودشان را برای به آتش کشیدن مغازه ها و تخریب ویترین آنها به خیابانهای اصفهان نفرستادند و پاسخ مردم را با گلوله ندادند که اگر این بی عقلی را کرده بودند، شاید اصفهان از چنگشان رفته بود. دوران بکش و بگیر و زندانی کن تمام شده است. زمان گوش کردن به حرف مردم است. دوران موعظه یکطرفه ( از رهبر تا امام جمعه ها و از فرماندهان سپاه تا سیمای آقایان) گذشته است.

مردم به فکر نجات از فقرند و مجلس بدنبال قانون جلوگیری از نگهداشتن سگ و گربه، مردم در پی آب و نان و شغل و آزادی اند. امام جمعه ها از "یمین" می گویند و مردم از "یسار". رهبر از ضرورت چند فرزندی میگوید تا جمعیت شیعه را افزون کند و مردم در پی سیر کردن شکم تنها فرزندی که دارند و رهائی از فرزند ناخواسته و اضافه شدن یک دهان باز دیگر در خانه. از هم اکنون بازار سیاه و پر منفعت داروها و وسائل جلوگیری از بارداری نا خواسته رواج یافته است. فرماندهان سپاه که حالا استاندار و فرماندار و نماینده مجلس هم شده اند از موشک می گویند و خواب های طلائی آزمایش یک کلاهک اتمی و مردم در پی "کلاه" برباد رفته شان در حکومتی که میخواست برق و آب را مجانی کند و پول نفت را سر سفره های مردم بیآورد. آنچه که روز گذشته در بستر زاینده رود همگان شاهد شدند، نشان داد که "جان" مردم چنان به لبشان رسیده و حکومت چنان به "مرگ" مردم را گرفته که دیگر کسی ترس از "تب" ندارد. کسی برای فرامین رهبر هم تره خرد نمی کند چه رسد به رئیس جمهور برگزیده اش که مرتب امور را پاس میدهد به معاونش. از جمله روز گذشته برای حل مشکل زاینده رود به معاونش دستور داد آب را به زاینده رود بیآورد و معاون هم گفت:

"دولت برای حل مشکل آب زاینده رود عزم جدی دارد. از نزدیک وضعیت زاینده رود و مناطق کشاورزی استان را دیده ام و می دانم که شرایط سختی است. تلاش می کنیم به هر شکل ممکن مشکل هر ۴ استان حل شود. به وزرای نیرو و جهادکشاورزی دستور داده ام در اسرع وقت برای حل مشکل آب حوضه آبریز زاینده‌رود در هر سه استان چهارمحال و بختیاری، اصفهان و یزد اقدام کنند."

اگر با دستور آب به زاینده رود می آمد که از این دستورها در دولت روحانی هم داده شد و آب نیآمد. آب که با دستور نمی آید. شما که مدعی هستی وضع زاینده رود را از نزدیک دیده بودی، چرا همان موقع که در راس امپراطوری اقتصادی "فرمان امام" بودی دست همت به کمر نزدی؟ مگر دوتا وزیر میتوانند آب بیآورند؟ مسئله ریشه دارتراز این حرفهاست. خود را به ندانستن نزنید. والا می شود آن بیت شعر شیخ اجل سعدی که "غلام رفت آب آورد- آب آمد و غلام (نظام) ببرد". حاصل مجلس فرمایشی و نماینده فرمایشی و انتخابات تقلبی همین می شود که مردم وسط میدان نقش جهان حرفشان را بزنند و سرود ملی را بخواننده و نماینده مجلس جرات نکند آنجا آفتابی شود. دیگ جامعه بر سر آتش خشم مردم به جوش آمده. هنوز کشتار آبان 98 را جمع نکرده، مردم خوزستان به خیابانها می ریزند، هفت تپه را جمع نکرده، تبریز به فریاد خیابانی می آید، پمپ بنزین های تهران را فتح نظامی می کنید، مردم و کشاورزان اصفهان چون سیل در زاینده رود به حرکت در می آیند. اصفهان تمام شود، از جائی دیگر و به بهانه و دلیل و انگیزه ای دیگر مردم بیرون می آیند. تاریخ حکومت های زیادی را به خود دیده که نتوانسته اند زمان "خانه تکانی" را بموقع حدس بزنند و به آن تن بدهند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 20 نوامبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: