ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 مهر  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دلائل حمله نظامی به اقلیم کردستان

کنفرانس "توافق آبراهام"

به ابتکار اسرائیل در کردستان

 
 
 

 

 حمله موشکی و توپخانه ای ایران به مواضعی در خاک اقلیم کردستان عراق و متعاقب آن، هشدار وزیر اطلاعات دولت رئیسی مبنی بر اخطار به دولت عراق برای برچیدن پایگاه های احزاب کرد ایرانی در کردستان عراق، این سئوال را برای مردم ایران مطرح کرده است که چه اتفاقی موجب این تحرکات شده است؟

طبیعی است که دولت مرکزی عراق چنان نفوذی در دولت اقلیم کردستان عراق ندارد که بتوان خواست ایران را به آنها تحمیل کند، مناسبات دولت اقلیم کردستان عراق نیز با جمهوری اسلامی تاکنون کج دار و مریز و به دور از تشنج بوده است. به همین دلیل حمله توپخانه ای و موشکی به داخل خاک اقلیم کردستان و هشدار وزیر اطلاعات مملو از ابهام بود تا این که اطلاعات زیر منتشر شد:

در "اربیل" محل استقرار دولت اقلیم کردستان عراق یک سمینار به ابتکار اسرائیل برگزار شده است با نام  "کنفرانس توافق آبراهام". هدف این سمینار دستیابی به توافقی شبیه توافق اسرائیل با امارات متحده عربی و بحرین و گشایش رسمی دفتر نمایندگی اسرائیل در اربیل بوده است. گفته می شود در سمینار یاد شده سران عشایر عرب عراق و برخی رهبران حزب بعث عراق نیز حضور داشته اند. روزنامه "یدیعوت آحارونت" چاپ اسرائیل سران قبایل عراق شرکت کننده در این سمینار را 300 نفر اعلام کرد و هدف از سمینار را عادی سازی روابط با اسرائیل. وزیر خارجه اسرائیل نیز برپائی این سمینار را در چارچوب یکی از موفقیت های دولت جدید اسرائیل برای عادی سازی روابط با کشورهای منطقه اعلام کرد.

در پاسخ به اعتراض جمهوری اسلامی، وزارت داخله اقلیم کردستان عراق مدعی شد که این سمینار بدون اطلاع این دولت تشکیل شده و دولت اقلیم نیز در آن حضور نداشته است.

نه سپاه پاسداران و نه وزارت خارجه و نه حتی وزیر اطلاعات که روز گذشته به دولت عراق هشدار داد، این حقایق را با مردم در میان نگذاشته و میدان را کاملا در اختیار رسانه های منقطه و رسانه های فارسی زبان خارج از کشور گذاشته اند تا اخبار مربوط به اقدامات نظامی ایران در خاک اربیل را بدون ذکر دلائل آن پوشش بدهند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 26 سپتامبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: