ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 مهر  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

تعهدی که در تاشکند داده شد

تصویب و پذیرش FATF

شرط عضویت در شانگهای بود!

 
 
 

 

 

برخلاف اظهارنظرهای هفته گذشته بعضی مقامات دولت سيزدهم مبنی بر اينکه بدون پذيرفتن اف‌ای‌تی‌اف با پيمان شانگهای تعامل می‌کنيم، کارشناسان می‌گويند بهره‌مند شدن از مزايای اين پيمان بدون پيوستن به اف‌ای‌تی‌اف امکان‌پذير نيست کمااينکه تا وقتی قضيه برجام حل نشود هيچ کشوری حتی چين و روسيه وارد قراردادهای طولانی‌مدت با ايران نمی‌شوند.

نشانه  هائی وجود دارد که ابراهیم رئیسی در جریان سفر به دوشنبه و پیش از پذیرفته شدن ایران به عضویت اصلی پیمان همکاریهای شانگهای، متعهد شده است که ایران بزودی عضو کامل کنوانسیون مبارزه با تروریسم و پولشوئی موسوم به FATF خواهد شد. با همین تعهد ایران به عضویت شانگهای پذیرفته شده است.

مطابق اساسنامه شانگهای، کشورهایی عضو شانگهای باید «کنوانسیون مقابله با تروریسم و پولشویی» را پذیرفته باشند. کشور‌های عضو موظف هستند 34 توافقنامه و عضویت در کنوانسیون مورد اشاره را پذیرفته و آن را در مجالس خود تصویب کنند.

حالا ابراهیم رئیسی پس از عضویت ایران در شانگهای با چالش مهم تصویب عضویت در FATF در مجلس روبروست که البته حدس زده می شود پیش از سفر به تاشکند این مسئله را با رهبر جمهوری اسلامی حل کرده باشد و بنابراین مجلس و مجمع مصلحت بی سر و صدا عضویت کامل در FATF  را تصویب خواهند کرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 26 سپتامبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: