ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 مهر  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

متخصص جنگ ترکیبی با غرب و عملیات مخفی

این ژنرال برجسته روس

مدافع ایده های پریمایکوف است

 
 
 
 
 

 این ژنرال ارتش روسیه، بنام "والری گراسیموف" رئیس ستاد مشترک نیروهای نظامی روسیه است اما از او بعنوان مغز متفکر پیچیده ترین عملیات نظامی یاد می شود. کمی جوان تر از وزیر دفاع روسیه "شایکو"ست اما ار نظر درجات نظامی همطراز اوست. فرماندهان ارشد نظامی جمهوری اسلامی که به روسیه سفر می کنند، با او دیدار و مذاکره می کنند. گفته می شود که او رابطه ای بسیار نزدیک با قاسم سلیمانی داشت و پس از ترور موشکی سلیمانی از سوی امریکا، این "گراسیموف" بود که اعلام کرد "سلیمانی نظامی برجسته و کاردانی بود!"

ژنرال والری گراسیموف، مرد پشت پرده جنگ ترکیبی با غرب، عملیات مخفیانه نرم و خشن و عملیات گمراه کننده نظامی است. حتی گفته می شود او یک دکترین دارد بنام "دکترین گراسیموف" که شامل مفاهیم جنگ معمولی و ترکیبی است. پس از عملیات کریمه در بهار 2014، این دکترین بر سر زبانها افتاد.

"گراسیموف فرماندهی سختگیر و با تخصص زرهی است و دارای نشان های متعهدد نظامی.

گراسیموف از آکادمی نظامی مالینوفسکی نیروهای زرهی، سپس آکادمی نظامی ستاد کل نیروهای مسلح  روسیه فارغ التحصیل شد. او می گوید: «جنگ ها دیگر اعلام نمی شوند، اما وقتی شروع می شوند، طبق الگویی که ما عادت کرده ایم پیش نمی روند».

پس از الحاق کریمه به روسیه، اتحادیه اروپا یکی از اولین نهادهایی بود که گراسیموف را در فهرست تحریم ها قرار داد. گراسیموف اخیراً توانایی های جدید ارتش روسیه را در رزمایش غرب -2021 به پوتین نشان داد. او معتقد به اصول مدرن روسیه است که بر اساس ایده های پریماکوف پایه گذاری شده است. ایده های پریمایکوف عبارتند از: مخالفت با گسترش ناتو، حفظ و کنترل مناطقی که قبلاً بخشی از حوزه منافع اتحاد شوروی بوده، اتحاد با چین و تلاش برای برقراری جهان چندقطبی که در آن آمریکا برتری نخواهد داشت.

------

پریماکوف در کی‌یف پایتخت اکرائین به دنیا آمد ولی پس از مدت کوتاهی به همراه خانواده به تفلیس رفت و در آن شهر بزرگ شد. انستیتو خاورشناسی روسیه را برای تحصیل انتخاب کرد.

برای ادامه تحصیل به دانشگاه مسکو رفت و در رشته اقتصاد دوره کارشناسی ارشد را آغاز کرد. در سال ۱۹۵۶ به عنوان خبرنگار در کمیته دولتی رادیو و تلویزیون مشغول به کار شد. پس از آن در روزنامه پراودا مشغول کار شد. در چهل سالگی و پس از اخذ درجه دکتری به سمت معاونت رئیس انستیتوی اقتصاد جهانی و روابط بین‌الملل برگزیده شد. او با پذیرش ریاست یکی از دو مجلس شوروی در سال ۱۹۸۹ وارد عرصه سیاست شد. پریماکوف از سال ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۱ عضو دفتر سیاسی حزب کمونیست روسیه به رهبری گورباچف بود. در سال ۱۹۹۱ به معاونت سازمان کا.گ‌.ب رسید و پس از تشکیل فدراسیون روسیه به عنوان وزیر اطلاعات منصوب شد و تا سال ۱۹۹۶ در این مقام فعالیت داشت. در سال ۱۹۹۶ وزیر خارجه شد. او پیش از حمله عراق به کویت و در آستانه حمله امریکا به عراق دوبار به این کشور سفر کرده و به صدام حسین  هشدار داده بود اما صدام حسین به این امید که دوری او از روسیه باعث نزدیکی اش به امریکا شده به کار خود ادامه داد. پریمایکوف توانست اعتماد کامل یلتسین را به خود جلب کند و با استفاده از همین اعتماد توانست "پوتین" را بعنوان جانشین و رئیس جمهور بعدی به یلتسین بقبولاند! پریمایکف در سال 2015 درگذشت.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 26 سپتامبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: