ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 مهر  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ممنوعیت واردات لازم خانگی

مانور رهبر برای پس گرفتن

 دلارهای ایران از کره جنوبی

 
 
 

 

 

رهبر جمهوری اسلامی در یک حکم حکومتی، ورود لوازم خانگی از کره جنوبی را ممنوع اعلام کرد. بهانه این حکم حکومتی حمایت از تولید کنندگان همین لوازم در داخل کشور بود، اما این حکم صرفا یک مانور سیاسی برای فشار به کره جنوبی جهت بازپس دادن دلارهای بلوکه شده در آن کشور است که تا 7 میلیارد دلار برآورد شده است. این اقدام هیچ ارتباطی به چرخش اقتصاد تجاری به اقتصاد تولیدی در جمهوری اسلامی ندارد، که اگر چنین چرخشی در برنامه بود، ابتدا باید آن مصوبه مجمع مصلحت نظام برای تغییر ماهیت اصل 44 قانون اساسی باطل می شد. مصوبه ای که بدستور مستقیم رهبر جمهوری اسلامی انجام شد و بازرگانی خارجی که مطابق قانون اساسی در اختیار دولت بود، از دست دولت خارج شد و به سرمایه داری تجاری سپرده شد. حتی حکم اخیر رهبر جمهوری اسلامی شامل واردات حداقل همین لوازم خانگی از دیگر کشورهای جهان نشد و گمرک های ایران مملو از کالاهای وارداتی است. چه بصورت قانونی و چه بصورت قاچاق در اسکله ها!

بلافاصله پس از صدور این حکم، وزیر خارجه دولت رئیسی با وزیر خارجه کره جنوبی تماس گرفت و مسئله پولهای بلوکه شده ایران در آن کشور و ضرورت باز پس دادن آن را مطرح کرد.

درحال حاضر، حداقل یک سوم بازار لوازم خانگی ایران از خارج وارد می شود. از جمله یخچال و ماشین لباسشویی و...

ضمنا، مگر صنایع ایران و تولید داخلی صرفا بر محور لوازم خانگی می چرخد و صدها قلم اجناسی که از خارج وارد می شود کمر تولید کننده داخلی را نشکسته و نمی شکند؟ از جمله پارچه و یا قطعات کمپرسورها، مواد پتروشیمی، حتی فولاد !


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  3 اکتبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: