ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 مهر  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 19 مهر

باد چهار چرخ ماشین

دولت در حال در رفتن است!

 
 
 

 

 

باد چهار چرخ دولت رئیسی بتدریج خالی شده و رجز خوانی هائی که عمدتا علیه روحانی و تصمیمات دولت او بود فروکش کرده است. خود رئیسی که نه دولتمدار است و نه از امور اجرائی مملکت زیاد سر در می آورد، اما هم وزرای مرتبط با امور اقتصادی و هم وزیر خارجه دولت او بعنوان دو چرخ کم باد شده ماشین دولتی فهمیده اند، بحرانی که 8 سال روحانی با آن دست و پنجه نرم کرد، عظیم تر از آنست که به این آسانی بتوانند حریف آن شوند. امیرعبدالهیان از زمان بازگشت از سفر به امریکا برای شرکت در اجلاس سالانه سازمان ملل، بی اعتناء به رجزخوانی های برخی فرماندهان سپاه و هوچی هائی نظیر حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان، عقب نشینی ها را آغاز کرده است. بویژه پس از مانور نظامی دوم آذربایجان و ترکیه با پشت جبهه مانورنظامی گرجستان. در مانور نظامی اول پاکستان درکنار آذربایجان و ترکیه حضور داشت. عبدالهیان روز گذشته، ناگهان طرفدار خردجمعی شد و گفت:

« مذاکرات وین را با خرد جمعی به پیش می‌بریم.»

عبدالهیان یک قالیچه هم زیر پای اروپائی ها پهن کرد و گفت: "نگاه به شرق به معنای کنار گذاشتن غرب نیست و ما حتما نمی‌خواهیم کشور را به روسیه و چین گره بزنیم. سیاست خارجی ما متوازن و ذیل دیپلماسی فعال و هوشمند است."

تقریبا اکثر رسانه های داخلی، گزارش هائی را در باره تشدید گرانی و تورم و افزایش نقدینگی در دولت رئیسی منتشر کرده اند و در ادامه ابراز نگرانی از ادامه تحریم ها نوشته اند: تنها در بخش صنعت نفت ایران به 500 میلیارد دلار سرمایه نیازمند است. برخی رسانه ها رودربایستی را کنار گذاشته و خطاب به رئیسی نوشته اند که سفرهای نمایشی به استانهای کشور، بی حاصل است و بقول معروف باید "فکر نان بود، چون خربزه آب است". اعتراضات مدنی و خیابانی کارگران و معلمان در حال گسترش است. اعتراضاتی که عمدتا در ارتباط با حقوق، علیه گرانی و تبعیض های اداری است. مجلسی که هفته ای چند بار وزرای دولت روحانی را احضار می کرد و می خواست آجر از زیر پای روحانی و ظریف بکشد، حالا ماست در دهان گرفته است. نه عبدالهیان به مجلس احضار می شود و نه رئیسی. دراین میان گزارش هائی درباره نفرت مردم از مجلس و نمایندگانش تحت عنوان نارضائی مردم از مجلس در رسانه های داخلی منتشر شده است. تمام شواهد نشان میدهد که تیم مذاکرات اتمی دولت رئیسی کار مذاکرات وین را از همان نقطه ای که تیم مذاکره کننده دولت روحانی به پایان رساند آغاز خواهد کرد و ای بسا امتیازهائی بیشتر هم بدهد تا بلکه تحریم ها خاتمه یابد. این احتمال پیش از آن که بصورت خبر منتشر شود، بصورت عملی در بازار ارز بازتاب یافته است. روز گذشته دلار 404 تومان پائین آمد و به 27 هزار و 500 تومان رسید. محرمانه ترین خبرها در همین بالا و پائین شدن قیمت دلار علنی می شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 11 اکتبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: