ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 مهر  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دیدار عبدالهیان با رئیس مجلس سوئیس

ایران طرفدار تشکیل

دولت فراگیر در افغانستان است!

 
 
 

 

 

سوئیس حافظ منافع امریکا در ایران و طی سالهای پس از اشغال سفارت امریکا، پل ارتباطی جمهوری اسلامی با امریکا بوده است. بنابراین هر نوع سفرمقامات سیاسی آن کشور به ایران و بالعکس درچارچوب همین ماموریت ارزیابی می شود. از جمله سفر رئیس مجلس ملی سوئیس که در راس هیاتی به ایران سفر کرده و درحال مذاکرات سیاسی با وزیر خارجه جدید ایران است.

وی روز گذشته با با امیرعبدالهیان در وزارت امور خارجه دیدار کرد تا نظرات رسمی جمهوری اسلامی را در ارتباط با مسائل منطقه ای و بین المللی بداند. نوعی رایزنی که گزارش آن به امریکا منتقل می شود.

عبدالهیان نقطه نظراتی را درباره افغانستان و دولت طالبان مطرح کرد که در رسانه های داخلی بازتاب نیافته و تنها این نکته منتشر شده که جمهوری اسلامی از تشکیل دولت فراگیر با حضور همه اقوام در ساختار حاکمیت افغانستان دفاع می کند.

بصورت طبیعی، بخش مهمی از این سفر و مذاکره اطلاع از زمان بازگشت ایران به مذاکرات وین بود که عبدالهیان دراین زمینه نیز گفت:

جمع‌بندی های دولت درباره مذاکرات وین به آخرین مراحل رسیده و نتیجه آن را بزودی اعلام خواهیم کرد. گفتگوهای آتی متناسب با اقدامات طرف های مقابل خواهد بود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 13 اکتبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: