ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 مهر  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مقتدا صدر برنده انتخابات عراق:

زمان آن رسیده که عراق

بدون شبه نظامیان اداره شود!

 
 
 

 

 

انتخابات پارلمانی عراق پایان یافت و ائتلاف "سائرون" به رهبری مقتدا صدر که حزب کمونیست عراق نیز در آن حضور دارد با بدست آوردن 73 کرسی پارلمانی برنده اول این انتخابات اعلام شد.

احزاب سیاسی و نظامی متمایل و حتی وابسته به جمهوری اسلامی در این انتخابات شماری از کرسی های خود در پارلمان عراق را از دست دادند و به همین دلیل "دبه" درآورده و نتیجه انتخابات را قبول نکرده اند!

آنها از پیش میدانستند که پیروزی مقتدا صدر که از حمایت آیت الله سیستانی نیز برخوردار است، به معنای محدود شدن امکاناتی است که آنها در عراق دارند. مقتدا صدر نیز بلافاصله پس از اعلام نتایج انتخابات روی همین نکته انگشت گذاشت و گفت: همه باید سلاح های خود را تحویل دولت بدهند و عراق باید یک ارتش داشته باشد. زمان آن رسیده که مردم عراق بدون اشغالگری، بدون شبه نظامیان زندگی کنند و از هیبت دولت کم نشود. عراق کشور مرجعیت، حکما و چهره‌هاست و ما بر اساس نصایح آنها عمل می‌کنیم. ما برای وحدت صف عشایر به منظور حمایت از عراق تلاش می‌کنیم و سلاح خارج از چارچوب دولت را حذف می‌کنیم.

استفاده از سلاح بی‌ ضابطه را خاتمه میدهیم و در جهت بهبود وضعیت اقتصادی، بهداشتی و آموزشی کشور عمل می کنیم.  بازسازی، صنعت،‌ تجارت،‌ آموزش، بهداشت مورد توجه و تلاش بیشتر قرار خواهند گرفت و هیچ فرقی بین این استانهای کشور نخواهد بود. امروز روز ملت است و اصلاحات پیروز شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 13 اکتبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: