ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 مهر  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

برده و خرده اند

ثروت مقامات حکومتی

راز سر به مهر شده است!

 
 
 

 

 

از پرده برون افتادن ماجرای محرمانه بودن ثروت مقامات و امنیتی شدن افشای این ثروت، باعث شده تا آقایان مدعی ساده زیستی انقلابی و مخالفان اختلاس و غارت و ثروت اندوزی خوابشان این روزها آشفته شود.

برخی نمایندگان مجلس کنونی می گویند مجلس قبلی مخالف علنی شدن ثروت مقامات بوده، عده ای این مخالفت را پاس میدهند به مجمع مصلحت و این در حالی است که تنها مصوبه مجلس اگر در شورای نگهبان رد شود به مجمع مصلحت می رود. بنابراین هر سه نهاد مجلس و شورای نگهبان و مجمع مصلحت دستشان دراین ماجرا بند است. برخی نیز گفته اند اگر مجلس قبلی تعلل و یا مخالفت کرده، مجلس کنونی چرا بجای طرح صیانت و بستن اینترنت، طرح علنی شدن ثروت مقامات را در دستور کارش قرار نمیدهد؟

روزنامه کیهان که سپر دولت رئیسی و مجلس اقلیتی کنونی شده، نوشته است: جلو انداختن بحث علنی شدن ثروت مقامات شگرد تبلیغی برای به حاشیه بردن اقدامات انقلابی مجلس کنونی است!

یک نماینده مجلس بنام احمد امیرآبادی از قم گفته است: طرح نظارت بر مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران در مجلس و در کمیسیون حقوقی قضایی در حال بررسی است.

همین نماینده برای رفع نگرانی مقاماتی که ثروت اندوخته اند و وابسته به مافیای قدرت اند (اگر اصلاح طلب و یا عضو دولت روحانی بودند نامش را اعلام می کردند) اضافه کرد:

بر اساس این طرح سازمان‌ها موظفند، اطلاعات مالی و اقتصادی مسئولان را در سامانه قوه قضائیه به‌ اشتراک بگذارند  اما این اطلاعات باید محرمانه بماند و مجلس تصمیم جدیدی برای این موضوع نگرفته است.

در این میان قالیباف که خیلی برای مقابله با ثروت اندوزی سینه چاک می دهد نیز گفته است: محرمانه بودن اموال مسئولان تصمیم مجلس هشتم است.

این که تقصیر کدام مجلس است مهم نیست، این که محرمانه بودن آن را تائید می کنند مهم است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 18 اکتبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: