ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 مهر  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

قرار بود این مصاحبه زنده باشد!

مصاحبه نیمه جان

رئیسی در سیمای ج. اسلامی

 
 
 

 

 دوشنبه شب، قرار بود ابراهیم رئیسی در یک مصاحبه مستقیم و زنده شرکت کند و به سئوالات مردم پاسخ بدهد. زمان این مصاحبه ساعت 21 اعلام شده بود اما بدلیلی که اعلام نشد، مصاحبه با تاخیر روی آنتن قرار گرفت. این مصاحبه نه تنها مستقیم نبود، که بجای زنده بودن، نیمه جان بود و قبلا ضبط و رفوکاری شده و سپس پخش شد. حتی یکنفر روی خط نیآمد که سئوال کند، البته چنین هدفی هم دراین مصاحبه در نظر گرفته نشده بود. چند سئوال فرمایشی و پاسخ های فرمایشی تر.

رئیسی که عادت دارد یک موضوع و حتی یک جمله را چند بار تکرار کند تا زمان پر کند، دراین مصاحبه گفت:

همانطور که وعده کردیم و گفتیم اولویت اول ما بهبود کرونا (!؟) و مساله دوم هم بهبود وضعیت معیشت است. معیشت مردم مساله ساعتی من است و دائما قیمت ها را رصد می‌کنم. (و البته قیمت ها هم ساعتی بالا می رود) مدام به دنبال کنترل تورم هستیم. همیشه حس می‌کنم که در کنار مردم هستیم و سختی های آن‌ها را حس می‌کنم. تورم مربوط به تصمیماتی است که قبلا گرفته شده و الان آثار خود را نشان می‌دهد. استقراض از بانک مرکزی مسئله ای است که تورم را بالا می‌برد. (بزودی همین دولت هم از بانک مرکزی قرض خواهد گرفت، مگر تحریم ها برداشته شود)

حذف ارز ۴۲۰۰ در حال بررسی است. ما این کار را با غافگیری دنبال نمیکنیم و به بازار و اقتصاد شوک وارد نخواهیم کرد.

مقدمات ساخت 4 ميليون واحد مسکوني در 4 سال فراهم شده است. دیپلماسی اقتصادی، یکی از محورهایی بود که از ابتدا به مردم اعلام کردم.

همه هیات هایی که هنگام مراسم تحلیف و بعد از تحلیف آمدند؛ بدون استثنا از ارتباط اقتصادی با ایران و کالاهای ایرانی استقبال کردند.

من دنبال محبوب القلوب بودن نیستم و نمی‌خواهم آدم جمع کنم چراکه مساله ما مساله مردم است.

دولت در شرایط خوبی تحویل ما داده نشد. اگر بگویم وضع خزانه چه بود ممکن است عده‌ای بگویند به دنبال گله گذاری هستم. در شش ماهه پایانی دولت قبل تعهداتی ایجاد کرد که مزید بر مشکلات شد. در هر ماه ما فقط باید هزینه دولت قبل را پرداخت کنیم. علی‌رغم همه مشکلات، آینده بسیار روشن است. اصلاح اقتصادی اتفاق خواهد افتاد و برای آن برنامه داریم. می‌بینم که امروز تلاشی جدی برای بهبود زندگی مردم در همه بخش ها ایجاد شده است. از مجلس برای وضع قوانین بهبود کسب و کار تشکر می‌کنم. امیدوارم مردم احساس کنند که شرایط متفاوت شده است.

-----------------

همزمان با همین مصاحبه اعلام شد که رئیسی، معاون اول خود "مخبر" را مامور خنثی سازی تحریم  ها کرده است. وی قبلا مامور خنثی کردن کرونا در ستاد اجرائی فرمان امام بود.

لابد یکی از آن تدابیری که رئیسی در مصاحبه نیمه جان خود در سیما به آنها اشاره کرد همین مامور کردن "مخبر" برای خنثی سازی تحریم هاست.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 20 اکتبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: