ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 شهریور  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

کارشناسان کدام کشورها به یاری طالبان می روند؟

طالبان با آنچه امریکا به جا گذاشته

پیشرفته ترین ارتش منطقه می شود! 
 
 

 

 

اگر 25 سال پیش طالبان با چند کلاشینکف و سلاح های سبک و خمپاره اندازهای کوچک در افغانستان سوار بر تویوتا افغانستان را تصرف کردند و غنیمتی بجز چند تانک از کار افتاده از ارتش اتحاد شوروی نیافتند، امروز پس از تصرف کابل و بدست گرفتن سلاح های به جا مانده از ارتش امریکا بعنوان بزرگ‌ترین ارتش هوایی غیررسمی جهان معرفی میشود که صاحب بسیاری سلاح های پیشرفته هوایی از جمله جنگنده هوایی A-29 Super Tucano است که هر کدام حدود 30 میلیون دلار ارزش دارند و یا هلیکوپترهای معروف "بلک هاوک" مدل  UH-60 با قیمتی معادل 6 میلیون دلار همراه با دیگر هلکوپترهای سبک تر، پهبادهای پیشرفته UAV, چندین نمونه کامیونهای نظامی مجهز به سیستم های تهاجمی، اسلحه های پیشرفته تک تیراندازی مدلهای M18 و M24 یا چندین مدل خمپاره اندازه‌ بروز امریکا. این سلاح ها همگی از طالبان بزرگ‌ترین ارتش هوایی غیررسمی را ساخته است. خبرگزاری‌ها این تعداد تجهیزات نظامی را همچون معدن طلا برای طالبان دانسته اند.

فعلا طالبان توان بهره‌ گیری از بسیاری از این سلاحها را ندارند و چاره ای ندارند جز کمک گرفتن از نیروهای دولت قبلی. البته، با توجه به ارتباط های این گروه با پاکستان و چین بسیار محتمل است که بزودی این توانمندی را با کمک کارشناسان و مشاوران اعزامی این کشورها بدست آورند.

دولت بایدن در همین ارتباط هفته گذشته اعلام کرد که با سقوط کابل، طالبان به مقادیر بی شماری از تجهیزاتی امریکایی که در اختیار نیروهای امنیتی افغانستان بوده دست یافته است که شامل دوربین های دید در شب و بی سیم های مدرن همراه با مسلسل های پیشرفته بوده است. کاخ سفید با مقصر شمردن نیروهای ارتش افغانستان در سقوط این کشور بدست طالبان اعلام کرد که در دو دهه گذشته بالغ بر ۸۶ میلیارد دلار تجهیزات نظامی به افغانستان داده است.

بر اساس گزارشات قبلی کاخ سفید تعداد ۲۰۸ هواپیمای نظامی، قریب به ۷۶۰۰۰ نفربر نظامی و تقریبا ۶۰۰ هزار تسلیحات جنگی در اختیار ارتش افغانستان قرار داده بود که حالا در اختیار طالبان است. از جمله ۲۰۰ هواپیما و هلیکوپتر جنگی ، ۱۷ هزار خودرو نظامی ،۶۰۰ هزار قبضه انواع سلاح ، تعدادی هلیکوپترهای بلک هالکی. ضمنا تمامی اطلاعات بیومتریک ( اثر انگشت، اسکن چشم و بیوگرافی .... )  تمامی افغان‌هایی که با آمریکا همکاری می‌کرده‌اند بطور کامل در اختیار طالبان قرار گرفته است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  28 آگوست 2021

 
 

اشتراک گذاری: