ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14 شهریور 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بیانیه مجمع مدرسین و محققین حوزه قم

تصمیم گیرندگان اصلی حکومت

مسئول فجایع زندان اوین هستند

 
 
 

 

 

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم که عمدتا از روحانیون مقلد آیت الله خمینی و در زمان حیات وی از روحانیون حکومتی بودند، با انتشار بیانیه ای در ارتباط با انتشار فیلم های مدار بسته بخشی از زندان اوین که در آن زندانیان غیر سیاسی نگهداری می شوند، نوشت:

فیلم های منتشر شده از زندان اوین وضعیت عدالت در دستگاه قضایی و زندان‌ها را بیش از پیش زیر سوال برد. این فیلم ها نشان داد که نه تنها بر رفتار مسئولان زندان نظارتی جدی صورت نمی‌گیرد، بلکه به آنان فرصت داده می‌شود که با تحقیر و سرکوب زندانیان اقتدار خود را به آنان نشان دهند.

صحنه‌هایی که این فیلم‌ها برای قضاوت نزد افکار عمومی به نمایش گذاشت، گوشه‌ای بسیار اندک از تحقیر و بدرفتاری نظام‌مندی بود که در طول چند دهه گذشته نسبت به زندانیان اعمال می‌شده است. از دید عموم مردم، وقتی برخورد با زندانیان در زندان اوین (که در قیاس با دیگر زندان‌ها از امکانات و نظارت بیشتری برخوردار است) این‌گونه باشد، در زندان‌های دیگر (بندهای امنیتی اطلاعات سپاه، وزارت اطلاعات و قوه قضائیه در اوین) اوضاع بسیار بدتر است.

انداختن تقصیر این بدرفتاری‌ها بر گردن تنی چند از  ماموران و نیروها، در واقع  سرپوش نهادن بر این عامل اصلی و برخورد با معلول به جای علت آن‌هاست. به جای این باید به اصلاح ساختار و نظام حاکم پرداخت و زمینه‌های قانونی چنین جرائمی را از بین برد.

مسئولیت بروز این جرائم در اصل بر دوش کسانی است که در جایگاه‌های برتر تصمیم‌گیری و اجرایی نظام قرار دارند و تاکنون در سخنان و مواضع رسمی خود بر آن سرپوش نهاده و وضعیت زندان‌ها را بسیار خوب جلوه ‌داده و از آن دفاع ‌کرده‌اند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 5 سپتامبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: