ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 شهریور  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نداشتن مرز با کشورهای همسایه ضعف بزرگ جبهه پنجشیر

شکست طالبان با دادن هزار اسیر

در حمله به جبهه پنجشیر! 
 
 

 

 

جبهه ای که علیه حکومت مطلقه طالبان در پنجشیر افغانستان و به رهبری احمد مسعود تشکیل شده، تاکنون توانسته چند حمله طالبان را دفع کند. از جمله آخرین حمله طالبان که گزارش شده طالبان با تلفاتی سنگین مجبور به عقب نشینی شده و صدها اسیر جنگی از خود باقی گذاشته اند که عکس های آن را می بینید. جبهه پنجشیر روز به روز در میان مردم افغانستان و بویژه در شهرهای بزرگ و در میان زنان و روشنفکران افغانستان پایگاه قوی تری پیدا می کند، بویژه که نیروهای ارتش و پلیس رژیم سرنگون شده افغانستان نیز فرصت را غنیمت شمرده و تا آنجا که فرصت یافته اند به این جبهه پیوسته اند. یگانه و بزرگترین ضعف این جبهه آنست که هیچ مرزی با کشورهای همسایه ندارد و یاری رساندن نظامی و غذائی به آن عملی نیست. تاکنون یگانه حمایتی که از جانب کشورهای همسایه به این جبهه شده تهدیدی است که رئیس جمهور تاجیکستان طالبان را کرده و اعلام داشته اگر برق و مخابرات پنجشیر وصل نشود، تاجیکستان کل برقی را که از آن کشور به افغانستان رسانده می شود را قطع خواهد کرد.

همزمان با این رویدادها، اعلامیه ای از جانب جبهه پنجشیر با امضای احمد مسعود انتشار یافته که در آن قید شده:

طالبان در همکاری با دولت‌های هدفمند و  بازیگر در افغانستان (بخواهید پاکستان) پرچم سفیدش را بلند کرد. هدف از تقویت افراط‌گرایی طالبان روشن و معلوم است و پی آیندِ گسترش دایره تندروی این گروه، امروز یا فردا کل کشورهای آسیای میانه، جنوب شرق آسیا، خاورمیانه و جهان را نیز فرا خواهد گرفت. اکنون دسته‌های رزم‌جوی داعش و القاعده و دیگر گروه‌های افراطی در همکاری با طالبان در پنجشیر و منطقه شمال افغانستان به نسل‌کشی اقلیت‌های ملی شروع کرده است. مسئول این همه بی‌ثباتی آنهایی‌اند که طالبان را رسمیت داده و به آنها نیروی معنوی و مادی بخشیده‌اند.

نیروهای آمریکا و ناتو در درازای ۲۰ سال اخیر، تعداد زیاد سلاح، لوازمات جنگی و تجهیزات حربی را وارد افغانستان کردند و همه این تسلیحات را از روی طرح و نقشه قبلی با اشرف غنی، در اختیار طالبان، داعش و القاعده قرار داده و این جنگ‌ابزارهای مهیب در آینده علیه انسانیت استفاده خواهند شد.

اکنون جهان شاهد است که طالبان بر خلاف وعده‌های اعلام شده در مورد رعایت حقوق انسان‌ها، با این همه تسلیحات عظیم، زندگی کودکان و زنان پنجشیر و ساکنان دیگر مناطق افغانستان را آماج گرفته و این جنایت علیه بشریت را از نگاه مذهبی و قومی توجیه می‌کند.

جبهۀ مقاومت ملی افغانستان علیه این جفای بزرگ در حق مردم افغانستان در سنگر مبارزه ایستاده و با تمام نیرو از حقوق مردم پنجشیر و افغانستان دفاع خواهد کرد.

عکس ها: محاصره و شکست طالبان در حمله به پنجشیر، شمار زیاد اسرای طالبان و لباس نظامی یکی از اسرای طالبان که نشان میدهد او یک فرمانده پاکستانی در جمع طالبان بوده است.

شکست طالبان در حمله به پنجشیر با یک تله گذاری نظامی به شرح زیر ممکن شد:

نیروهای جبهه پنجشیر کوه را بمب گذاری کردند و عقب نشستند. طالبان با این تصور که "شتل" را فتح کرده‌ به پیشروی ادامه داد، اما زمانی که خودروهای طالبان وارد منطقه شدند، کوه را منفجر کردند و در نتیجه، نیروهای طالبان راهی برای برگشت نداشتند و همه آن‌ها با تجهیزات نظامی تسلیم شدند.

در این عملیات حدود هزار  نیروی طالبان به اسارت درآمدند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  6 سپتامبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: