ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 شهریور  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

طالبان افغانستان، حضور در سوریه و فعالیت اتمی

تائید سیاست های منطقی

بی اعتناء به جنجال های اسرائیل

 
 
 
 
 

 

در حاشیه اجلاس سران شانگهای در شهر دوشنبه در تاجیکستان، نشست چهار جانبه وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روسیه، چین و پاکستان برای همسان سازی سیاست در برابر حکومت طالبان در افغانستان برگزار شد. در این نشست از تشکیل دولتی فراگیر، با مشارکت همه اقوام افغانستان حمایت شد و روی افغانستان عاری از تروریسم، مواد مخدر و تهدید علیه همسایگان نقطه نظرات مشترک مطرح شد.

در همین نشست از برگزاری دور بعدی اجلاس همسايگان افغانستان با حضور وزرای امور خارجه کشورهای همسایه بعلاوه روسیه در اواخر مهر ماه در تهران استقبال شد.

(سیاست جمهوری اسلامی در برابر تحولات جاری در افغانستان، علیرغم تند روی های هفته نخست به حکومت رسیدن طالبان از سوی روزنامه کیهان و روزنامه "جوان" وابسته به سپاه پاسداران، تاکنون سیاستی متین و منطبق با واقعیات بوده است. اگر سمت گیری های مثبت و منطقی جمهوری اسلامی در سیاست های داخلی وخارجی تائید شود، آنگاه انتقاد از سیاست های نادرست و غیر منطقی با پذیرشی عام تر روبرو می شود. این نکته ایست که بسیاری آن را قبول ندارد و به آن عمل نمی کنند و تصور می کنند با رد و انتقاد از هر اقدامی به وظیفه اپوزیسیونی خود عمل می کنند. از جمله در مورد فعالیت های اتمی ایران و یا در روزهای اخیر، درباره  ارسال نفت برای لبنان و یا نقش ایران در سوریه. ما این جنبه های سیاست خارجی جمهوری اسلامی را نه تنها غلط نمی دانیم بلکه آنها را، درکلیت خود در چارچوب منافع ملی ایران هم میدانیم و تاکنون - بویژه در ارتباط با مسائل مربوط به فعالیت اتمی جمهوری اسلامی- بارها نظرات خود را هم درباره سمپاشی های جهانی اسرائیل که خود را پاسبان اتمی خاورمیانه میداند و هم در دفاع از درصد کنونی تولید اورانیوم غنی شده مطرح کرده ایم و در آینده نیز مطرح خواهیم کرد! همچنان که بارها درباره کمک به دولت و ارتش سوریه برای جلوگیری از تبدیل شدن سوریه به لیبی دوم نوشته و از آن حمایت کرده ایم. بخش عمده ای از فضاسازی علیه همه این سیاست ها برعهده اسرائیل است که سکانداری اکثر رسانه های مکتوب و تصویری غرب است و پیوسته در حال جنگ روانی و مغز شوئی است. درحالیکه خود متهم درجه نخست هر بحرانی در خاورمیانه و جهان است. بصورت همزمان، از بیان سهم جنجال آفرینان و حادثه سازان داخلی  که بحران در داخل کشور، در منطقه و در جهان برای ایران می آفرینند نیز غفلت نکرده ایم! )


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  18 سپتامبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: