ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30 شهریور  1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بیانیه حزب اتحاد ملت

فاجعه دوران قالیباف را

شهردار جدید تهران تکرار می کند؟

 
 
 

 

 

واحد تهران حزب "اتحاد ملت" که حرکتی آهسته اما پیوسته ای را در میان احزاب باقی مانده دو دهه گذشته طی می کند، بمناسبت تشکیل شورای جدید شهر تهران و تحمیل "زاکانی" به شهر تهران و شهردار شدن وی، بیانیه ای صادرکرد. در این بیانیه از جمله آمده :

ما نگرانیم که تهران به روزهای شوم شهرفروشی برگردد و قصه پرغصه تراکم‌فروشی‌های بی‌حساب و بلندمرتبه ‌سازی‌های مخرب (دوران قالیباف) تکرار شود. این شهر در سه دهه اخیر بخش مهمی از میراث تاریخی، هویت فرهنگی، پیوستگی اجتماعی و منابع طبیعی خود را از دست داده و حیف است که بیش از این شاهد شهرخواری، گسیختگی اجتماعی و توسعه بی‌سامان کالبد شهری تهران باشیم.

 ما نگرانیم که چهار سال بعد همچنان آلودگی هوا و ترافیک معضلات اصلی شهر تهران باقی بمانند و بلکه با سیاست‌های نسنجیده و غیر علمی، وضعیت از آنچه هست بدتر شود. همچنان که نگرانیم دستاوردهای نسبتا موفق این دوره در حوزه انسان‌محوری، توسعه دوچرخه‌سواری و ترویج حمل و نقل پاک از دست برود.

ما نگرانیم که در چهار سال آتی مدیران شهرداری نتوانند به قدر کافی واگن به متروی تهران اضافه کنند و به جای آن دنبال حفر تونل‌های جدید و پر کردن جیب پیمانکاران خاص باشند. شهر تهران هنوز از تبعات هزینه‌کرد نامتوازن دوره چهارم مدیریت شهری که منابع شهر در احداث خطوط جدید و ناقص خرج شد، خلاص نشده است.

ما نگرانیم که رویکردهای پلیسی و اقتدارگرایانه به حوزه آسیب‌های اجتماعی برگردد و به جای فقر با فقیر و به جای محرومیت با محروم برخورد شود. تجربه نشان داده که آسیب‌دیدگان را با بگیر و ببند و راه‌انداختن کمپ و کوچ دادن و ایجاد قرارگاه و … نمی‌توان به چرخه حیات اجتماعی بازگرداند.

ما نگرانیم که شورای شهر و شهرداری تهران به جای پیگیری حقوق عمومی و منافع آتی شهر، صرفا به دنبال تأمین منافع مالکان و دست‌اندرکاران صنعت ساخت و ساز باشند و برای این هدف از زیر پا گذاشتن طرح تفصیلی، نقض ضوابط معماری و شهرسازی و مداخلات ضد اجتماعی در بافت‌های فرسوده هم ابایی نداشته باشند.

ما نگرانیم که شورای شهر ششم به جای ادامه مسیر شفافیت که در شورای پنجم آغاز شد، به عقب برگردد و در زمینه اقداماتی همچون علنی شدن جلسات شورا، شفافیت آرا، پخش زنده مذاکرات و انتشار عمومی صورتجلسه‌ها و مصوبات هم از آنچه در این دوره تثبیت شده و به رویه تبدیل شده است، عدول کند.

ما نگرانیم که شهرداری در سال‌های آینده به روزهای پنهان‌کاری و گریز از شفافیت که ام‌الفساد آفات ساختارهای اداری است، برگردد و دوباره معاملات و اطلاعات حوزه‌های مختلف شهرداری از دسترس شهروندان و متخصصان شهری دور نگه داشته شود.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  21 سپتامبر 2021

 
 

اشتراک گذاری: